۲۹ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۶۰۲۵۱
pejoohesh 96 ekhtetamie 9eghtesad (39)

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش سال 96 و تحلیل از پژوهشگران برتر در دانشکده اقتصاد، علوم ریاضی و رایانه با حضور رئیس این دانشکده، اعضای هئیت علمی و پژوهشگران برتر در روز سه شنبه ۲۸ آذر برگزار شد‌.


به گزارش خبرنگار عطنا، در ابتدای مراسم حمیدرضا ارباب، معاون آموزشی دانشکده اقتصاد، ضمن قدردانی از حسن طایی رئیس این دانشکده، اظهار کرد: بهتر است که برنامه‌های غیر قابل اجرا برای بحث پژوهش نگذاریم، کشور ما از نظر کمی و کیفی در تولید مقاله رتبه خوبی در جهان دارد، در سال های ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ رتبه ما ۱۶، ۱۷و ۱۸ بوده است، این در حالی است که متاسفانه از نظر استناد رتبه خوبی نداریم و در 154 جهان هستیم.


وی درباره بودجه پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم گفت: بودجه‌ای که برای وزارتخانه تعیین شده است در سالهای اخیر رشد بسیاری داشته است، ما استادان و پژوهشگران باید بتوانیم در بالا بردن رشد اقتصادی در کشور نقش داشته باشیم، شرایط لازم برای رشد اقتصادی باید فراهم شود.



معاون آموزشی دانشکده اقتصاد: کمک مالی در راستای امور پژوهشی کافی نیست.

وی با تاکید بر اینکه ما پژوهشگران زیادی داریم  که خودساخته و کارآفرین هستند، افزود: باید علاقه به پژوهش از دوران ابتدایی تحصیل ایجاد شود و اینگونه نباشد که دانش آموزان فقط مقداری اطلاعات را دریافت ‌کنند.


معاون آموزشی دانشکده اقتصاد تصریح کرد: ما کمک مالی و امکانات کافی در راستای امور پژوهشی نداریم.


ارباب همچنین گفت: بسیار عالی بود اگر، مناسبت‌های پژوهشی تنها یک هفته در سال نبود و هر روزمان روز پژوهش بود.


در ادامه مراسم محمد بامنی‌مقدم، پژوهشگر برتر دانشکده اقتصاد، عبدالرسول قاسمی، معاون پژوهشی سابق این دانشکده و پریسا مهاجری، عضو هئیت علمی دانشگاه علامه طباطبائی به ارائه سخنانی برای حاضران پرداختند.


در پایان، اسامی برگزیدگان دانشکده اقتصاد و علوم ریاضی به شرح زیر اعلام شد:

 حمید رضا ارباب از گروه اقتصاد بازرگانی


حسین توکلیان از گروه اقتصاد بازرگانی


علی فریدزاد از گروه اقتصاد انرژی


و از دانشجویان هادی اسماعیل پور مقدم به عنوان پژوهشگر برتر مقطع دکترا، فهیم مطوری به عنوان پژوهشگر برتر مقطع کارشناسی ارشد و مژگان حاجی خانی به عنوان کارشناس برتر پژوهشی معرفی شدند.


همچنین پژوهشگران برتر دانشکده علوم ریاضی و رایانه به شرح زیر اعلام شدند:

فرزاد اسکندری از گروه آمار


حسن رشیدی از گروه رایانه


محمد بامنی مقدم از گروه آمار


و از دانشجویان، راضیه جعفر آقایی، پژوهشگر برتر در مقطع دکترا، سیدمحمد اسماعیل‌پور و محمد عزیزی در مقطع کارشناسی ارشد و زهرا رضایی به عنوان  کارشناس پژوهشی برتر معرفی شدند.


عکس: فاطمه جعفری-عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار