۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۵۸۹۷





به گزارش  عطنا به نقل از مهر، سیاوش شهریور در همایش نقش سلامت روانی دختران در توسعه اجتماعی افزود: با گذشت زمان آسیب های اجتماعی در کشور مخاطره آمیز می شود، در حال حاضر ۷۰ درصد زنان ما شاغل نیستند و اگر این افراد در آینده به سمت اشتغال حرکت کنند رشد طلاق و آسیب های اجتماعی نیز بیشتر خواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش باید آموزش را در دستور کار مدارس خود قرار دهد، گفت: به منظور جلوگیری از آسیب های اجتماعی باید کودکان را از دوران مدرسه با آموزش های لازم و افزایش مهارت آموزی آشنا کنیم.


شهریور با اشاره به اینکه ۷۰ درصد آسیب های اجتماعی دخترانه و زنانه هستند، تصریح کرد: در حوزه اعتیاد، دگرخواهی جنسی، طلاق و تکدی‌گری مشکلات زیادی برای زنان و دختران ما به وجود آمده است که در این صورت راهی نداریم جز هم‌اندیشی و گفتمان‌سازی کارشناسان حوزه و دانشگاه برای کاهش این آسیب است.


وی با تاکید بر اینکه در تمامی زمینه ها به یک رنسانس فکری نیاز داریم، اظهار کرد: هر چه سکوت بیشتر شود، طغیان نیز در جامعه بیشتر می شود و فاصله طبقاتی موجود در جامعه در آینده به تضاد و اختلاف طبقاتی منجر می شود که ویرانگر خواهد بود و در همین خصوص باید از همین حالا فکری برای کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی داشته باشیم.


شهریور گفت: استانداری آمادگی دارد با بهزیستی تهران در زمینه های کاهش آسیب ها و اختلالات روانی همکاری کند و یکی از طرح هایی که در این خصوص اجرایی می شود، طرح فوریت های امدادی برای معتادان متجاهر است.


به گفته مدیرکل فرهنگی- اجتماعی استانداری تهران، طرح ازدواج پایدار یکی دیگر از اقداماتی است که توسط استانداری انجام می شود که در راستای حفظ و تقویت بنیاد خانواده است.


شهریور با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد طلاق از روی خرد نیست، اظهار کرد: در طلاق حق با مرد یا زن نیست بلکه حق با خانواده است و باید در جهت استحکام خانواده‌ها پیشگیری و مداخلات لازم از سوی دستگاه های مرتبط انجام گیرد.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار