۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۵۸۰۲
به گزارش عطنا به نقل از ایسنا ، "پوراندخت نیرومند" در مراسم معارفه سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان با بیان اینکه سوء تدبیر، عامل بسیاری از مشکلات کشور است، اظهار کرد: نظام حرفه آموزی فنی و حرفه ای مبتنی بر بازار کار است و زمانی که به مسائل مختلف توجه شود، می تواند موفق شود.

وی افزود: شاید کمترین توجه به نظام آموزش فنی و حرفه ای در کشور ما شده این در حالی است که در دنیا برای این نظام آموزشی، که نیاز به نظام جامع اطلاعاتی بازار کار دارد و هماهنگی کل وزارتخانه ها را می طلبد؛ بودجه و توانمندی‌های خاصی در نظر می گیرند.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه اگر این نیاز و توجه ایجاد نشود، روز به روز وضعیت اشتغال کشور بدتر خواهد شد تصریح کرد: به دلیل عدم توجه به این ساز و کارها، تاکنون نتوانسته ایم در برنامه های توسعه‌ای موفق شویم.

نیرومند تصریح کرد: تا زمانی که بنگاه ها تشویق نشوند که نیروی مهارت دیده به کار گیرند و مشوق های بیمه ای و مالیاتی وجود نداشته باشد، وضعیت آموزش های فنی و حرفه ای تغییری نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه در همه جا نقش سازمان فنی و حرفه ای کمرنگ دیده شده این در حالی است که باید این سازمان تقویت و نظام صلاحیت حرفه ای تشکیل شود افزود: شرایط اشتغال کشور به گونه ای است که باید به سمتی برویم تا ساز و کارهای مناسب پیش بینی و با حمایت جدی از آموزش فنی و حرفه ای، نقش موثرتری در کشور ایفا کنیم.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: پژوهش ها نشان می دهد فارغ التحصیلان کشور، مهارت لازم برای بازار کار کشور را ندارند و طرحی برای مهارت آموزی دانشجویان و دانش آموختگان داریم که در صورت حمایت از این طرح، نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی را تا پایان برنامه ششم به نصف کاهش می دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار