۱۲ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۸۴۵
efaf hejab panel 1eftetahie (18)

همایش ملی «عفاف و حجاب» با حضور استادان دانشگاه، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در دانشگاه الزهرا برگزار شد.


به گزارش عطنا، این همایش در روزهای هفتم و هشتم آذر ماه به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا با محورهای مختلف علمی ‌برگزار شد که سخنران ویژه آن دکتر محمدباقر خرمشاد، استاد دانشگاه علامه طباطبائی بود.


به گفته دبیر علمی همایش نگرش علمی و کاربردی به عفاف و حجاب، در محور برنامه ­ریزی و سیاست­‌گذاری موضوع های «طرح­ها و سیاست‌های حکومتی ترویج عفاف و حجاب»، «طرح‌­ها و برنامه­‌های مردمی ترویج عفاف و حجاب»، « طرح‌ها و سیاست­‌های آسیب‌شناسانه عفاف و حجاب» و «طرح‌ها و سیاست‌­های آینده‌نگرانه عفاف و حجاب» مطرح است.
در محور بهداشت و سلامت نیز موضوع های «عفاف، حجاب و سلامت»، «عفاف، حجاب و ورزش»، «عفاف، حجاب و زیبایی»، «عفاف، حجاب و بهداشت حرفه‌ای»، «عفاف، حجاب و فعالان عرصه سلامت» و «عفاف، حجاب و ورزشکاران» عرضه شده است.
در محور جامعه شناسی و علوم اجتماعی مباحث «عفاف، حجاب و سیر تاریخی آن»، «عفاف، حجاب و روابط بین فردی»، «عفاف، حجاب و استحکام خانواده»، «عفاف، حجاب و مسئولیت‌پذیری»، «عفاف، حجاب و سلامت اجتماعی» و «عفاف، حجاب و سازگاری اجتماعی» ارائه شده است.
در محور حقوق موضوع های «عفاف، حجاب، حق­مداری یا تکلیف­‌مداری»، «عفاف، حجاب، حقوق فردی و مصالح اجتماعی»، «عفاف و حجاب در ضوابط و مقررات ایران بعد از انقلاب اسلامی»، «عفاف، حجاب و حقوق شهروندی»، «عفاف، حجاب و خلأهای قانونی»، «عفاف، حجاب، قانون­مندی و ضمانت‌­های اجرایی آن»، «عفاف، حجاب و جرم­ انگاری»، «عفاف، حجاب و سیاست کیفری» و «عفاف، حجاب و حقوق بشر» است.
در محور علوم تربیتی و روانشناسی موضوع های «عفاف، حجاب و خودشناسی»، «عفاف، حجاب و سـلامت­ روانی»، «عفاف، حجاب و تیپ شخصیتی» و مسائلی در زمینه جهت­گیری­ های ذهنی، خود ارزشمندی، رشد شخصیت، ارتباطات اجتماعی، همسر گزینی و فرزندپروری مطرح است.
در محور هنر و ادبیات نیز به گفته فتاحی زاده موضوع های «سیر تطور عفاف و حجاب در مکاتب هنری و ادبی (ریشه­ ها و پیامدها)»، «عفاف و حجاب در ادبیات فارسی و ادبیات سایر ملل»، «رسالت ادبیات در عفاف و حجاب»، «رسالت هنر در عفاف و حجاب»، «عفاف، حجاب و زیبایی شناسی»، «عفاف، حجاب و معماری (ایرانی-اسلامی)»، «عفاف، حجاب و هنرهای تجسمی»، «عفاف، حجاب و طراحی لباس»، «عفاف، حجاب و هنرهای نمایشی»، «عفاف، حجاب و سینما»، «عفاف، حجاب و آسیب­شناسی آثار هنری و ادبی» و «عفاف، حجاب و هنرمندان» آمده است.


عکس: فاطمه جعفری- عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار