۱۱ آذر ۱۳۹۶ ۰۱:۳۲
کد خبر: ۱۵۴۳۳۴
salimi bajestani (2)

چند ماهی است که ساختمانی جدید که تابلوی «معاونت دانشجویی» روی آن قرار گرفته قبل از سر در پردیس دهکده دانشگاه علامه طباطبائی توجه‌‌ها را به خود جلب می‌کند، به راستی کار این معاونت چیست و چه اقداماتی انجام می‌دهد؟


به گزارش عطنا، معاونت دانشجویی چهار مدیریت، شامل مدیریت امور دانشجویی، مدیریت تربیت بدنی، مدیریت بهداشت و درمان، مدیریت مشاوره و بهداشت روان دارد که هر کدام وظایف مخصوص به خودشان را دارند.



مدیریت دانشجویی


دکتر حسین سلیمی بجستانی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌و‌گو با عطنا گفت: وظیفه مدیریت دانشجویی رسیدگی به وضع خوابگاه‌ها و رستوران‌ها است، دانشگاه علامه طباطبائی 10 خوابگاه و 7 رستوران مستقل دارد که در ارتقای کیفیت این دو جهش داشته است، دانشگاه علامه طباطبائی از بین 10 دانشگاه‌ برتر کشور در تابستان 1396 توسط صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه بهبود فضای خوابگاهی و تغذیه دانشجویی به عنوان مقام اول انتخاب شد.


وی افزود: هر سال بعد از عید ما به بررسی وضعیت خوابگاه‌ها و رستوران‌های دانشگاه می‌پردازیم و موارد مورد نیاز برای بهبود، تعمیر، بازسازی و زیباسازی این مکان‌ها را در جلسه‌ای با مدیر دانشگاه در میان می‌گذاریم و هزینه و اعتبار مورد نیاز برای این کار در اختیار ما قرار می‌گیرد تا تابستان به انجام این امور بپردازیم. امسال بیش از 2 میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها و رستوران‌ها هزینه کردیم.



اداره تغذیه


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه گفت: ساختمان رستوران دانشکده ادبیات به صورت توسط اداره تغذیه که زیر نظر مدیریت دانشجویی معاونت دانشجویی دانشگاه است بازسازی کامل شد و وسایل پخت و توزیع غذای آنجا نیز از سنتی به صنعتی تبدیل شد. رستوران خوابگاه همت را تعمیر کردیم و در اکثر رستوران‌ها وسایل پخت را از سنتی به صنعتی تبدیل کردیم.



اداره خوابگاه‌ها


سلیمی بجستانی در مورد اقدامات اداره خوابگاه‌ها گفت: بازسازی کامل ساختمان قبلی معاونت دانشجویی و تغییر کاربری آن به خوابگاه ولیعصر، رهن و اجاره خوابگاه شهید ارشادی، بازسازی خوابگاه شهید بهشتی، تعویض تاسیسات بلوک B خوابگاه سلامت، زیباسازی خوابگاه معینیان و تعمیرات دیگر خوابگاه‌ها از جمله اقدامات اداره خوابگاه‌ها در تابستان 1396 است.


وی دیگر اقدامات مدیریت دانشجویی را تحت پوشش بیمه حوادث قرار دادن تمام دانشجویان عنوان کرد و گفت: حدود 13 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی تحت پوشش بیمه حوادث دانشجویی قرار گرفته‌اند، به 2 هزار و هفتصد دانشجو تسهیلات در قالب وام ارائه و به 486 دانشجو کار دانشجویی داده‌ایم.



مدیریت تربیت‌بدنی


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در مورد اقدامات مدیریت تربیت‌بدنی گفت: به جز دو خوابگاه تازه تاسیس همه خوابگاه‌ها مجهز به اتاق ورزش شده‌اند و مدیریت تربیت‌بدنی لیگ‌های مختلف ورزشی، جشنواره‌های داخلی و بین‌ دانشگاهی برگزار کرده است.


سلیمی بجستانی پایش تندرستی دانشجویان جدیدالورود را دیگر اقدام مدیریت تربیت‌بدنی عنوان کرد و گفت: برای اولین بار در مرکز مشاوره تندرستی اداره تربیت‌بدنی دانشگاه علامه طباطبائی 4 هزار و 100 دانشجو پایش تندرستی شدند، حدود 90 درصد از دانشجویان پایش شدند و در آینده در صورتی که مشکلات عضلانی داشته باشند تحت مشاوره قرار می‌گیرند.



مدیریت مشاوره


وی در مورد مدیریت مشاوره معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: همچنین دانشجویان جدید الورود توسط مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی مورد پایش سلامت روان قرار گرفتند. مرکز مشاوره امسال حدود 56 کارگاه و همایش آموزشی 4 ساعته طی دو ماه تحت عنوان طرح «سمن» سلامت، مهارت و نشاط، برای دانشجویان برگزار کرد و حدود هزار و 100 نفر در این کارگاه‌ها شرکت کردند که کار بسیار مهمی بود.



مدیریت بهداشت و درمان


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی اقدام مدیریت بهداشت و درمان معاونت دانشجویی علاوه بر پایش سلامت جسم دانشجویان جدید الورود، ساخت مرکز بهداشت و درمان دانشگاه علامه طباطبائی با 500 متر زیربنا عنوان کرد و گفت: در این مرکز پزشک اپتومتریست(بینایی‌سنج)، پزشک متخصص داخلی، دندانپزشکی، زنان و مامایی و پزشک عمومی داریم و پایش سلامت و بهداشت خوابگاه‌ها به عهده این مرکز است.



امسال هر هفته «هفته خوابگاه‌ها» بود


سلیمی بجستانی گفت: معاونت دانشجویی با همکاری معاونت فرهنگی‌اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی از فروردین 96 تا امروز 500 برنامه در خوابگاه‌ها برگزار کرده و بالغ بر 2800 دانشجو در این فعالیت‌های فرهنگی شرکت کرده‌اند، امسال هر هفته «هفته خوابگاه‌ها» بود.


وی گفت: 3 هزار و پانصد دانشجوی خوابگاهی داریم و حدود 180 نفر پرسنل برای خدمات‌دهی به این دانشجویان به صورت غیر مستقیم و مستقیم که مسئولان خوابگاه‌ها هستند زحمت می‌کشند.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی از دیگر مسئولیت‌های این معاونت را برگزاری کمیسیون موارد خاص تحصیلی و شورای انظباطی عنوان کرد و گفت: حجم این کارها بسیار زیاد است و من از تمام مدیران، مسئولان، پرسنل و دانشجویانی که با ما همکاری کردند و زحمت کشیدند تشکر می‌کنم و امیدوارم خدمات ارائه شده از جانب معاونت دانشجویی بخشی از آرامش و آسایش دانشجویان و آینده‌سازان کشور را فراهم کرده باشد.



روحیه دانشجوها برای ما مهم است


وی افزود: ما تلاش می‌کنیم دانشجویان در سال‌هایی که در خوابگاه‌ها هستند روحیه خوبی داشته باشند، سرزنده باشند و برای فکر و روح آنها ارزش قائلیم، همه این تلاش‌ها برای زمینه‌سازی فکری جوانان و درست انجام دادن رسالتشان در جامعه است. من معتقدم ارزش قائل شدن، فراهم کردن رفاه، آسایش برای دانشجویان و رسیدگی به آنها نه تنها موجب بالا رفتن توقعات آنها نمی‌شود بلکه دانشجویان نیز به طور متقابل برای مجموعه دانشگاه علامه طباطبائی ارزش قائل می‌شوند و تمام تلاششان را می‌کنند.


دکتر حسین سلیمی‌بجستانی در پایان گفت: اگر چه کنترل و رسیدگی به تمام عوامل پرورش دانشجویان سخت است اما دانشجویان دانشگاه علوم انسانی علامه طباطبائی مروج و حامی کرامت انسانی و توسعه دهنده مفاهیم علوم انسانی در جامعه خواهند بود، بنابراین باید مورد کرامت قرار گیرند تا به خوبی و درستی این وظیفه را انجام دهند، از همین رو ما تمام تلاشمان را برای حفظ و ارتقای کرامت آنها و فراهم کردن شرایط و زمینه‌های رشد فکری و روحی دانشجویان برای ترویج مفاهیم اصیل انسانی-اسلامی در جامعه می‌کنیم.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار