۰۹ آذر ۱۳۹۶ ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۵۴۱۶۳
roshan

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم‌گفت: مقرر شد در ارتباط با تقلب و سرقت‌های علمی آیین نامه‌ای به تصویب هیئت وزیران به پیشنهاد وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دادگستری برسد که این آیین‌نامه نهایی شد.




به‌گزارش عطنا به نقل تسنیم، محمد روشن در مراسم تجلیلی که از وی در دانشگاه پیام‌نور خمین برگزار شد با تاکید بر لزوم آشنایی دانشجویان با زبان‌های خارجی اظهار کرد: در وضعیت کنونی جهان و با توجه با افزایش سرعت توسعه و پیشرفت علم و دانش، آشنایی دانشجویان با زبان‌های خارجی  به ویژه زبان‌های بین‌المللی اجتناب‌ناپذیر است.


وی افزود: فرزندان امروز، آینده سازان فردای این کشور هستند و اگر امروز ما به دانش‌آموزان و دانشجویانمان بها دهیم پیشرفت و توسعه کشور در آینده را تضمین کرده‌ایم.


معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: توسعه فرهنگ تکریم نخبگان بومی و شناسایی این افراد به دانش‌پژوهان نقش مهمی در معرفی و الگوسازی اندیشه و نگاه نو در جامعه ایفا می‌کند که این امر برای یک جامعه رو به پیشرفت لازم و ضروری است.


روشن بیان کرد: امروز که در این شهرستان ظرفیت تجلیل از نخبگان فراهم شده می‌تواند در پرورش نسل نخبه و حرکت این افراد به سمت کارهای بزرگ برای توسعه کشور تاثیرگذار و مهم باشد.


وی اضافه کرد: نقش نمایندگان در ارتقای جایگاه علمی و توسعه کشور مهم و ضروری است و نمایندگان مردم در مجلس باید براساس مسائل ملی و نقش آفرینی که کشورمان می‌تواند در جهان داشته باشد برنامه‌هایی را تصویب کنند و از تصویب قانون‌های بازدارنده‌ای که مانع رسیدن به این اهداف می‌شود‌ جلوگیری کنند.


معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: در سال 1404 بناست به سند توسعه‌ای که ترسیم شده و مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته برسیم و نمایندگان مجلس باید در این راه ساز و کارهای قانونی را فراهم کنند.


روشن با اشاره به قانون مقابله با تقلب‌ها در تولید آثار علمی گفت: در مرداد ماه امسال این قانون به تصویب مجلس رسید، شورای نگهبان هم آن را تایید و آیین نامه اجرایی آن ابلاغ شد که گام مهمی در این زمینه است.


وی ادامه داد: مقرر شد در ارتباط با تقلب و سرقت‌های علمی آیین نامه‌ای به تصویب هیئت وزیران به پیشنهاد وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دادگستری برسد که این آیین‌نامه نهایی شده و در مرحله ارایه به هیئت وزیران است.


معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: تاکنون قانونی برای برخورد با تقلب در تولید آثار ملی علمی نداشتیم و این خلاء قانونی از سوی نمایندگان برطرف شده و پس از تصویب آیین‌نامه با متخلفان در حوزه فروش پایان‌نامه و تدوین رساله‌های دکتری برخورد جدی می‌شود.


وی افزود: با اجرای این قانون دانشجویان از دریافت مدرکی که پشتوانه علمی ندارد منع شده و این اقدام زمینه را برای تحقیق و پژوهش علمی با استفاده از تلاش خود دانشجویان مهیا می‌کند.


محمد روشن متولد اول شهریورماه 3131 در خمین و از چهره‌های ماندگار دیار آفتاب است، وی در حال حاضر معاون حقوقی و امور مجلس وزیر، علوم، تحقیقات و فناوری و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی است.


روشن دارای نشان درجه دو کرسی‌های نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی است و با بیش از 50 سمینار، سخنرانی، کارگاه آموزشی و 180 مقاله داخلی و خارجی به عنوان پژوهشگر برگزیده سال 93 در دانشگاه شهید بهشتی انتخاب شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار