۱۱ آذر ۱۳۹۶ ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۵۳۹۹۱
ekran motahamin dayere bistom (16)

مستند «متهمین دایره بیستم» با حضور حسام اسلامی، کارگردان مستند و دکتر مهدی مهدوی زاهد، سه‌شنبه 7 آذر در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی اکران شد.


به گزارش عطنا، مستند «متهمین دایره بیستم» به همت انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی روز سه‌شنبه 7 آذر از ساعت 13 در سالن شهید بهشتی این دانشکده اکران شد.


در این نشست حسام اسلامی، کارگردان اثر و دکتر مهدی مهدوی زاهد، استاد حقوق به ایراد سخنرانی پرداختند.


"متهمین دایره بیستم" حاصل پنج سال زندگی و معاشرت فیلمساز با یک تبهکار جوان و همراهی با او در برخی از اعمال مجرمانه و مسائل و مشکلات پس از آن است. با این مقدمه طبعا صفت هایی چون جسورانه و صریح و بی پرده هم به شکل کلیشه ای در ذهن مخاطب شکل می گیرد.


"متهمین دایره بیستم" قطعا واجد این صفت ها هست. هرچند مرز میان مستند محض و بازسازی صحنه ها در فیلم تا حد زیادی مخدوش شده و به درستی مشخص نیست کدام بخش های فیلم بازسازی شده اند. در فیلم با جوانی از طبقات فرودست جامعه و گروه دوستانش همراه می شویم و با آنها به دل چند سرقت لوازم خودرو می رویم. دوربین فیلمساز در همه دقایق همراهی با این جوانان روشن است و در اغلب اوقات چون ناظری خاموش ، نمایشگر احوالات جوانانی است که به ته خط رسیده و از هیچ جرمی ابا ندارند.


این مستند برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند از جشنواره فجر، برنده جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین تدوین از جشن مستقل سینمای مستند ایران و جشنواره فیلم شهر است.


عکس: شکیبا شیرازی تهرانی – عطنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار