۰۶ بهمن ۱۳۹۳ ۰۷:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۸

به گزارش خبرنگار سرویس علمی ـ آموزشی باشگاه خبری علامه طباطبائی(عطنا) ، گروه بانکداری اسلامی علامه با تلاش های مستمر محمد جواد محقق نیا عضو هیئت علمی دانشگاه و یکی از اعضای هیئت مدیره بانک رفاه کارگران شکل گرفت و در سال 1392 اولین ورودی را در مقطع ارشد پذیرفت و این ترم شاهد اولین خروجی های خود با کارنامه ای موفق بود.


حال بعضی از دانشجویان از نگرانی های خود و دلایل این اقدام میگویند و در نقطه ی مقابل عده ای دیگر نیز از دلایل مخالفت خود سخن میرانند.(الف) که خواست نامی از وی منتشر نشود به نمایندگی از موافقان انتقال و جابجایی گروه به دانشکده اقتصاد از دغدغه های خود میگوید.


خبرنگار عطنا : "چرا دنبال جابجایی و انتقال گروه به اقتصاد هستید؟"


دانشجوی موافق : ما در کنکور کارشناسی ارشد علوم اقتصادی شرکت نموده ایم و آن چیزی که در دفترچه انتخاب رشته منتشر شده سازمان سنجش در سال 93 دیدیم تحصیل در دانشکده اقتصاد این دانشگاه بود. وقتی وارد دانشگاه شدیم و نام دانشکده مدیریت و حسابداری را روی کارتهای دانشجویی خود دیدیم جا خوردیم.


 این تمام قضیه نیست. مشکل اصلی ما دسترسی نداشتن به رفرنس های مرتبط با رشته ی خودمان از قبیل کتابهای اختصاصی است که به خاطر این امر بین دهکده و دانشکده اقتصاد مدام در حال آمد و شد هستیم چون کتابخانه دانشکده مدیریت و حسابداری کتابهای مرتبط با رشته ی ما را ندارد. اما قضیه به اینجا نیز ختم نمی شود. مسئولان کتابخانه دانشکده اقتصاد چون عضو آن دانشکده نیستیم با ما همکاری لازم را انجام نمی دهند. همچنین به سمینارهای مرتبط به رشته ی بانکداری که در دانشکده اقتصاد برگزار می شود نیز دسترسی نداریم.


با این شرایط از بسیاری از اساتید برجسته دانشکده اقتصاد هم محروم شدیم . در آینده نیز پیش بینی میکنیم به دلیل مدعو بودن بیشتر اساتید به خاطر پایان نامه و موضوعات مرتبط با آن به مشکل بخوریم.


نظرات مخالف


خبرنگار عطنا با یکی از مخالفان انتقال گروه به نمایندگی از سایر مخالفین جابجایی نیز به گفتگو نشست .


 "خودتونو معرفی کنید و دلیل مخالفت خود با این انتقال را گفته و چه پاسخی در قبال دغدغه دوستانتان دارید؟"


فرشاد نوری هستم دانشجوی رشته ی کارشناسی ارشد بانکداری اسلامی، لازم میدانم قبل از هر چیز از زحمات و رسیدگی های تیم خبری عطنا تشکر کنم و به نوبه ی خود تاسیس این گروه خبری را تبریک گفته و آرزوی موفقیت برای شما دارم.


در مورد دلایل مخالفت باید بگویم که این گروه بعد از تصویب و با پیگیری های مداوم و دلسوزانه افرادی نظیر دکتر محقق نیا مدیریت محترم گروه بالاخره شکل گرفت و امسال که اولین خروجی خود را دارد عملکرد خوب و چشم گیری داشته است.
نتیجه ی آن چندین مقاله منتشر شده و موضوعات روز پایان نامه ای دانشجویان و همچنین سطح علمی بالای دانشجویان فارغ التحصیل است که نمرات آن ها نیز دال بر این ادعاست.
به نظر من رشته ی بانکداری اسلامی که در تمام دنیا با عنوان بانکداری و مدیریت مالی نیز وجود دارد یکی از مباحث حوزه ی مالی است. همانطور هم که از نام رشته و محتوای دروس تخصصی و اختیاری نیز پیداست حسابداری و مدیریت ارتباط بسیار نزدیک و تنگاتنگی با این رشته دارند.
در مورد نداشتن دسترسی به رفرنس ها باید گفت این گروه تازه شکل گرفته است و هر چیزی در ابتدای کار در کنار تمام مواهب، معایبی نیز دارد. اینکه دوستان دسترسی به کتاب ندارند می شود از طریق مدیریت گروه و دانشگاه نسبت به تهیه منابع اقدام نمود. اینکه سمینارهای تخصصی گروه در دانشکده اقتصاد برگزار می شود میتوان ، با پیگیری های لازم محل سمینارها را به دهکده تغییر داد چون هم مکان سمینارها و هم ظرفیتهای لازم در دهکده و دانشکده ی تازه ساخته شده ی مدیریت و حسابداری وجود دارد.
در مورد پایان نامه و مدعو بودن اساتید نیز همانطور که از ورودی های اول این رشته که در حال حاضر مشغول ارایه پایان نامه هستند پیگیر شده ام هیچ مشکلی از نظر دسترسی به اساتید یا عدم همکاری آن ها گزارش نشده و این تنها یک نگرانی کاذب است.

از طرفی اساس نامه انجمن علمی گروه نیز به کمک یکی از دانشجویان خوب گروه آقای علی بالاوندی به زودی تصویب شده و انجمن رسماً شروع به کار میکند.
همچنین اینجانب مشغول تاسیس وبسایت گروه بانکداری با مقالات و مباحث داغ این رشته می باشم که در کشور مانند آن را نداریم.
جا دارد همین جا از فرصت استفاده کنم و وبلاگ گروه را نیز خدمت دوستان معرفی نمایم: www.ibatu.blogfa.com


همچنین جذب اساتید علمی با تجربه و مجرب و پیگیریهای مداوم و دلسوزانه مدیریت گروه به نظر من جایی برای انتقاد و انتقال باقی نمی گذارد.


به جای انتقال گروه به فکر تاسیس دانشکده بانکداری و مدیریت مالی باشیم


من و هم فکرانم به این عقیده هستیم به جای بازگشت به دانشکده اقتصاد و این انتقالهای بی اثر باید به فکر تاسیس دانشکده ی بانکداری و مدیریت مالی در دانشگاه علامه طباطبائی باشیم که امیدوارم در سال های آینده چنین اتفاقی بیفتد. دانشکده ای که نیاز به آن روز به روز در دانشگاه علامه طباطبائی پررنگ تر می شود.


حال باید دید پیگیری کدام گروه به نتیجه خواهد رسید و مسئولان دانشگاه چه در خصوص این مشکلات چه تدبیری خواهند داشت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار