۱۷ آبان ۱۳۹۶ ۲۳:۲۱
کد خبر: ۱۵۰۰۰۲
resane

سخنگوی دولت در نشست خبری دیروز خود تیتر یک روزنامه مخالف دولت در روزهای اخیر را برخلاف منافع ملی دانست و از تلاش برای حل مشکل عضو زرتشتی شورای شهر یزد بدون تنش خبر داد. محمدباقر نوبخت همچنین به انتقادها درباره لایحه جامع نظام رسانه‌ای پاسخ داد.


به گزارش عطنا به نقل از ایران، نوبخت درباره حواشی شکل گرفته لایحه نظام جامع رسانه‌ای کشور با بیان اینکه اقدام دولت برای انسجام بخشی به این نهاد است، اظهار کرد: ما از نظراتی که برای اصلاح و پیش‌نویس این لایحه ارائه شده است، برای تقویت، ترمیم و ارتقای جایگاه نظام رسانه‌ای استفاده می‌کنیم.


نوبخت از اصحاب رسانه خواست هر پیشنهاد تکمیلی که دارند به دولت منعکس کنند، وی افزود: دولت هیچ تعجیلی در این باره ندارد و هدف دولت تقویت رسانه‌هاست.


وی با بیان اینکه دولت در چارچوب منشور حقوق شهروندی، همه تلاش‌های خود را برای اجرایی کردن این منشور به کار بسته و حتی آقای روحانی در احکامی که برای وزرای دولت صادر کرد، دو پیوست عمومی و تخصصی نیز قرار داد که یکی از آن دو، منشور حقوق شهروندی است، لایحه نظام جامع رسانه‌ای را یکی از گام‌های دولت برای اجرایی کردن منشور حقوق شهروندی و تبیین آن دانست و افزود: نگاه همه وزیران نیز تقویت جایگاه سازمان رسانه‌ای است و از همه اصحاب رسانه می‌خواهیم پیشنهادهای تکمیلی خود را برای ارتقای این سازمان منعکس کنند و ما از آن استقبال خواهیم کرد.


حل مشکل «نیکنام» بدون ایجاد تنش


خبرنگاری از نوبخت پرسید «دولت با پذیرش عضویت سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد و نیز تأیید شهردار منتخب این شورا از سوی وزارت کشور، عملاً موضع خود را درباره این مسأله عنوان کرده است، باوجود این، افکار عمومی در چارچوب منشور حقوق شهروندی خواستار آگاهی از موضع و اقدامات دولت در این باره هستند.»


سخنگوی دولت در پاسخ با بیان اینکه ما در راستای تأمین حقوق شهروندی همه اقدامات لازم را انجام داده‌ایم، اظهار کرد: گاهی برای رفع یک مشکل باید از ساز و کارهای مدبرانه استفاده کنیم که هم تنش و مقاومت کمتری ایجاد شود و هم در کنار حل مسأله، مسأله دیگری به عنوان موضوع اجتماعی ایجاد نشود. وی تصریح کرد در این باره اقداماتی در حال انجام است که امیدواریم به سرانجام برسد. نوبخت در پاسخ به این سؤال که آیا رئیس جمهوری در این باره نامه‌ای به سران کشور نوشته است و محتوای نامه چیست، گفت: از اصلیت و فرعیت موضوع بی خبرم.


سخنگوی دولت همچنین تیترها و عناوین برخی رسانه‌ها درباره تحولات منطقه‌ای را تخلف آشکار رسانه‌ای دانست و اعلام کرد که برخورد قانونی با تخلف این رسانه‌ها در حال اجرا است و آرزو می‌کنیم این برخورد قاطع‌تر باشد. محمدباقر نوبخت روز گذشته در نشست خبری، این مطلب را در پاسخ به پرسشی درباره تیترهای تحریک‌آمیز برخی رسانه‌ها عنوان کرد


این پرسش، ناظر بر تیتر یک و گزارش روزهای دوشنبه و سه‌شنبه «کیهان» بود. پس از آنکه مقام‌های ارشد نظامی و سیاسی ایران، هرگونه مشارکت و ارتباط ایران در شلیک موشک از یمن به فرودگاه ریاض را تکذیب کردند، «کیهان» با انتخاب تیتر «شلیک موشک انصارالله به ریاض، هدف بعدی دوبی» عملاً خلاف سیاست‌های کلان نظام حرکت کرد.


انتخاب این تیتر، با توجه به جایگاه این رسانه در سیاست و مطبوعات کشور، اعتراض‌های بسیاری به دنبال داشت. این روزنامه به جای اصلاح رویکرد خود، روز گذشته با انتخاب تیتر «مصالح ملی در حمایت از مظلومان یمن است، نه نگرانی برای برج‌های دوبی» به همراه انتشار تصویر این برج‌ها در صفحه یک خود، بار دیگر بر رویکرد خود اصرار و آن را تکرار کرد.


نوبخت در این زمینه با بیان اینکه هیچ چیز مهم‌تر از منافع ملی نیست، خاطرنشان کرد: در پاره‌ای از موارد افراد بی میل نیستند که نظرات شخصی خود را به عنوان نظر نظام جلوه بدهند، این درحالی است که نظام معقول است و عاقلانه تصمیم می‌گیرد. وی تأکید کرد که با این نوع انتخاب تیتر و عنوان که هم تحریک‌آمیز باشد و هم منافع ملی را مورد مخاطره قرار دهد، برخورد خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار