۱۵ آبان ۱۳۹۶ ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۴۹۶۲۶
anjomaneslami-alameh (2)

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: باید حواسمان باشد تا پرونده‌هایی مثل پرونده عضو زرتشتی شورای شهر یزد به وحدت ملی آسیب نرساند.




به گزارش عطنا، غلامعلی ابراهیمی سوته در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با پرونده سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد اظهار کرد: اختلاف سلیقه و نظر یک امر طبیعی است و احتمال پیش آمدنش در هر گروه و جریانی وجود دارد؛ اما در ارتباط با موضوع خاص پرونده شورای شهر یزد نمی توان گفت که پرونده دچار اختلاف نظر شده است. باید حتما سعی کنیم تا این پرونده بر اساس قانون پیش برود.


وی ادامه داد: از منظر قانون در انتخابات شوراهای شهر و روستا، شورای نگهبان هیچ‌گونه حق ورود به این پرونده را بعد از برگزرای انتخابات ندارد، اما این شورا برای مخالفت خود با حضور این فرد از تفسیر قاعده فقهی غلبه غیر مسلمان بر مسلمان استفاده کرده است.


این فعال دانشجویی گفت: من در جایگاه فقهی نیستم اما به عنون یک کنشگر سیاسی می گویم که ادامه پیدا کردن چنین فضایی به اتحاد میان ملت ایررن لطمه واردمی‌کند. باید حواسمان باشد تا با ادامه این موضوع ایجاد کننده  اختلافات درون کشوری نباشیم.


ابراهیمی همچنین گفت: لازم است تا کارشناسان فقهی و حقوقی وارد شوند و بررسی این پرونده را بر عهده بگیرند. در دنیای رسانه های امروزی که اخبار با سرعت عجیبی به دنیا مخابره می شود باید حواسمان باشد که چنین موضوعی دنیا را به ما بدبین نکند.


وی در پایان گفت: اعضای شورای نگهبان باید با پرونده‌های این چنینی چابک‌تر برخورد کنند و در عین حال صلاح جامعه و شرایط روز کشور را نیز در نظر بگیرند. همچنین لازم است تا بر ضرورت بررسی کارشناسی این پرونده نیز تاکید کنیم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار