۱۳ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۴۹۲۰۹
سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در مراسم معارفه سرپرست اداره خوابگاه‌های دانشگاه علامه طباطبائی با ارائه گزارش گفت: امیدوارم با حضور سرپرست جدید اداره خوابگاه، خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی یک جان تازه بگیرد و با شناختی که از آقای وجدانی دارم می‌دانم با ذهن خلاق  و عملگرایی که دارد وقت و انرژی خود را صرف خوابگاه‌های دانشجویی می‌کند.


به گزارش عطنا، مراسم معارفه سرپرست جدید اداره خوابگاه‌های معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با حضور مدیران و مسئولان چهارشنبه ۱۰ آبان‌ماه در این معاونت برگزار شد و طی آن حکم سرپرستی اداره خوابگاه‌های معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی از سوی، دکتر حسین سلیمی‌بجستانی به مهدی وجدانی، سرپرست جدید این اداره اعطا شد.


دکتر حسین سلیمی‌بجستانی در مراسم معارفه سرپرست جدید اداره خوابگاه‌های معاونت دانشجویی گفت: اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی در این ترم بسیار کار سنگینی بود که با همکاری همه همکاران در معاونت دانشجویی انجام شد.


وی با اشاره به اینکه حدود 300 دانشجو در این ترم اضافه بر ظرفیت در نظر گرفته شده قبلی اسکان داده ‌شدند، افزود: این دانشجویان عمدتاً در ترم پنج کارشناسی‌ ارشد مشغول به تحصیل هستند که با همکاری مسئولان و همکاران در معاونت دانشجویی اسکان داده شدند.


سلیمی‌بجستانی با بیان اینکه در برخی از مواقع برای راه‌اندازی خوابگاه‌ها خود مسئولان معاونت دانشجویی و خوابگاه‌ها پای کار آمدند، اظهار کرد: برآورد هزینه ما برای تعمیرات، تجهیزات و بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی و رستوران‌ها در تابستان 96 با این معاونت 4 میلیارد تومان بود که یک میلیارد و 900 میلیون تومان آن  مورد موافقت قرار گرفت.


وی در ادامه به نحوه ارتباط مسئولان خوابگاه‌های دانشجویی با دانشجویان اشاره کرد و گفت: اختصاص امکانات به خوابگاه‌ها یک بخش از کار است و بخش دیگر که بسیار اثرگذار بوده نحوه ارتباط برقرار کردن مسئولان خوابگاه ها با دانشجویان است.


معاون دانشجویی به بیان خاطره‌ای از جلسه معرفی شدن  دکتر حمیدرضا مقامی به عنوان مدیر امور دانشجویی در سال 94 اشاره کرد و افزود: در آن جلسه یکی از دوستان گفت، بنده به آقای مقامی بابت قبول این مسئولیت تسلیت عرض می‌کنم! که بنده در جواب ایشان گفتم، کارهای سخت را آدم‌های سخت انجام می‌دهند و بهتر است خودمان یک فکر غیرمنطقی ایجاد نکنیم که بعداً آن را باور کرده و در کار ما هم تأثیر منفی داشته باشد.


وی درباره همین موضوع تصریح کرد: البته در بخش معاونت دانشجویی، مدیریت دانشجویی و اداره‌ خوابگاه‌ها به نسبت سایر بخش‌های دانشگاه به دلیل اینکه با دانشجویان تعامل و ارتباط مستقیم دارند، وظایف و فعالیت‌های آنها پیچیده‌تر است.


سلیمی‌بجستانی به تعریف خاص خود برای خوابگاه‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: به نظر من خوابگاه‌های دانشجویی سازمان زنده‌ و پویایی است که با بسیاری از نیازها، رفتارها، مصائب، مسائل، خوشی‌ها، غم‌ها و مواردی از این قبیل مواجه است و در عین حال بستری برای هویت‌سازی دانشجویان است.


سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه آموزش‌های رسمی و غیررسمی برای دانشجویان اشاره کرد و افزود: آموزش رسمی این است که دانشجویان در کلاس درس حاضر می‌شوند ولی آموزش غیررسمی مربوط به رفتارهای مثبت و منفی آنها در محیط به خصوص خوابگاه‌های دانشجویی است.



وی با بیان اینکه خوابگاه‌های دانشجویی را باید همانند یک کالج بدانیم،‌ بیان کرد: تلاش ما این است که خوابگاه‌های دانشجویی به محلی برای یادگیری دانشجویان تبدیل شود و یکی از مهمترین وظایف در این زمینه را مسئولان خوابگاه و به‌خصوص سرپرست جدید اداره خوابگاه‌ها بر عهده دارند.


سلیمی‌بجستانی افزود: امیدوارم با حضور سرپرست جدید اداره خوابگاه، خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی یک جان تازه بگیرد و با شناختی که از آقای وجدانی دارم می دانم با ذهن خلاق  و عملگرایی که دارد وقت و انرژی خود را صرف خوابگاه‌های دانشجویی می‌کند.


وی اضافه کرد: مسئولیت ریاست اداره خوابگاه‌های دانشجویی چندبعدی است و البته می توانستیم این مسئولیت را به آقای صفری، مسئول روز خوابگاه شهید همت و یا آقای باصره، مسئول روز خوابگاه شهید مطهری پیشنهاد دهیم ولی دغدغه ما این بود در آن صورت چه کسی این خوابگاه‌ها را اداره خواهد ‌کرد.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی اداره کردن یک خوابگاه را فن و حرفه دانست و گفت: مسئولیت اداره خوابگاه‌های دانشجویی به خصوص اداره آن در معاونت دانشجویی هم دارای آرامش و هم دارای استرس است که البته همیشه با حضور دوستانه و صمیمانه مسئولان روز و شب خوابگاه‌ها مشکلات برطرف شده است.


وی با بیان اینکه در طول تجارب کاری خود بارها با مسائل دانشجویی مختلفی روبرو بوده‌ام، افزود: مدیری توانمند است که اگر بحران یا اتفاقی در سازمان می‌افتد آن را تبدیل به یک مسئله کند چرا که یک مسئله قابل تعریف تجزیه و تحلیل و ارائه راه حل است،  نه اینکه مسئله را تبدیل به یک بحران کند که قابل برطرف شدن نباشد یا اینکه به سختی حل شود.


سلیمی‌بجستانی با اشاره به اینکه خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی از جنبه‌های مختلف با هم متفاوت است، گفت: هیچ یک از دو خوابگاه ما شبیه به همدیگر نیستند و به همین دلیل باید سعی کنیم با ارتباط مستمر با دانشجویان سعی در حل مسائل آنان کنیم.



وی بیان کرد: وضعیت ما در بخش‌های مختلف به خصوص حوزه فرهنگی خوابگاه‌ها، تربیت‌بدنی، مرکز مشاوره و بهداشت روان و مرکز بهداشت نسبت به قبل پیشرفت داشته است و سعی می کنیم خدمات خوبی به دانشجویان ارئه دهیم.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: چون عهده‌دار دو معاونت دانشجویی و فرهنگی-اجتماعی هستم باید انرژی خود را تقسیم می‌کردم چون واقعاً هر یک از این معاونت‌ها یک نفر کمر بسته و آماده می‌خواهد.


وی با تأکید بر ادامه فعالیت‌های فرهنگی و فوق برنامه تحت عنوان فعالیت‌های غیررسمی آموزشی در خوابگاه‌های دانشجویی تأکید کرد و گفت: قطعاً در زمینه وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی نسبت به گذشته شرمنده نیستیم.


سلیمی‌بجستانی افزود: ایده دکتر سلیمی، رئیس محترم دانشگاه علامه طباطبائی مبنی بر ساخت دو خوابگاه یا مجتمع خوابگاهی در زمین دانشکده تربیت بدنی با همکاری خیرین بسیاری از مشکلات ما در زمینه خوابگاه‌های دانشجویی را برطرف می‌کند که با تأمین اعتبار در دستور کار قرار می‌گیرد.


سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه با شناختی که از آقای وجدانی، سرپرست جدید اداره خوابگاه‌های دانشجویی دارم قطعاً وضعیت ما در بخش خوابگاه‌ها نسبت به قبل بهتر خواهد شد، گفت: فعلا آقای وجدانی به عنوان سرپرست در اداره خوابگاه‌های مشغول به فعالیت می‌شوند.


در ادامه، دکتر حمیدرضا مقامی، مدیر امور دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: آقای وجدانی که این مسئولیت را قبول زحمت کرده‌اند به عنوان یک چهره فرهنگی که خودشان هم مدت‌ها ساکن خوابگاه بوده‌اند خیلی از این فضا دور نیستند.


در پایان، آقای وجدانی با بیان اینکه تا زمانی که عضو یک مجموعه نباشیم نمی‌توانیم درباره آن اطلاعات جامعی داشته باشیم، گفت: امیدوارم با همکارانم در طول کار آشنا شوم و برنامه‌های ملموس و عملی بچینیم.


وی افزود: تصمیم داریم برنامه‌های‌مان نه خیلی رویایی باشد و نه دچار روزمرگی شود. انشاء الله بتوانیم انسجام مجموعه را بیش از پیش حفظ کنیم.


وی ضمن قدردانی از زحمات آقای یزدان‌پناه رئیس سابق اداره خوابگاه‌ها گفت:‌ امیدوارم بتوانیم با همکاری هم به اندوخته‌هایی که در زمان مدیریت آقای یزدان‌پناه جمع‌آوری شده بیافزاییم و در این راه نیاز به همکاری تک تک دوستان و همکاران دارم.


گفتنی است مهدی وجدانی به عنوان سرپرست جدید اداره خوابگاه‌های معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی جایگزین محمدعلی یزدان‌پناه شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار