۰۹ آبان ۱۳۹۶ ۰۱:۲۲
کد خبر: ۱۴۸۱۱۵
01010

پرواز کاروان پیاده‌روی اربعین دانشگاه علامه طباطبائی با عنوان (سفر کاروان قرارگاه طریق حضرت صاحب الامر(عج)) قرار بود صبح روز گذشته انجام شود ولی به دلیل بروز گرد و غبار و کاهش دید افقی در عراق به خصوص فرودگاه نجف، لغو شد.


به گزارش عطنا، سفر کاروان پیاده‌روی اربعین دانشگاه با همت قرارگاه حضرت صاحب الامر(عج) بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی عملاً از 7 آبان‌ماه ساعت 21 با پذیرش زوار در مسجد امام علی(ع) این دانشگاه آغاز شد، سپس زائران برای پرواز به نجف، ساعت 3 صبح روز 8 آبان‌ماه از دانشگاه به فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل شدند.


علیرضا اشتری رکن‌آبادی، مسئول فرهنگی قرارگاه صاحب‌الامر درباره تاخیر پروازها در روز اول به خبرنگار عطنا گفت: به دلیل شرایط جوی نامساعد فرودگاه نجف کلیه پروازها در روز اول حرکت لغو شد و دانشجویان زائر ساعات پایانی روز  8 آبان، فرودگاه امام را به مقصد حرم امام ترک کردند و در آنجا با صرف شام و بدون مشکلی به استراحت پرداختند.


وی ضمن التماس دعا از دانشجویان و هم‌دانشگاهیان خود افزود: امروز 9 آبان‌ماه در همان ساعت‌های تعیین شده پرواز، زائران راهی نجف خواهند شد تا از آنجا مناسک اربعین را به جا بیاورند.


همچنین، حسین کیانی، مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی که خود از جمله زائران این کاروان است در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، همه زائران رأس ساعت مشخص در فرودگاه امام خمینی(ره) حاضر شدند ولی بنا به دلایلی پاسپورت‌های با تأخیر رسید و به همین دلیل پرواز از ساعت 5 صبح به ساعت 8 صبح روز 8 آبان‌ماه تغییر داده شد.


وی اضافه کرد: قرار بود 110 نفر از بانوان به همراه 8 نفر از آقایان خادم با پرواز اول، ساعت 8 صبح روز هشتم آبان‌ماه به نجف اعزام شوند و پرواز دوم با ظرفیت 33 نفر از آقایان و 85 نفر از بانوان نیز ساعت 16 همان روز نیز انجام شود که به دلیل بروز گرد و غبار و کاهش دید افقی در عراق هر دو پرواز لغو شد.


کیانی با اشاره به اینکه مسئولان ساعت 22 شب اعلام کردند که وضعیت بدی آب و هوا در عراق همچنان ادامه دارد و پروازهای دیگر انجام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: قرار است همه زوار پیاده‌روی اربعین دانشگاه علامه طباطبائی با دو پرواز ساعت 7 صبح امروز 9 آبان‌ماه البته در صورت مساعد بودن وضعیت جوی اعزام شوند.


وی با بیان اینکه در این مدت زوار با همکاری مسئولان قرارگاه صاحب الامر و بسیج دانشجویی در سالن‌های مختلف فرودگاه امام خمینی(ره)‌اسکان داده شدند تا شاید پرواز انجام شود، گفت: با مدیریت مناسب بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی نهار و شام زائران نیز بین آنها توزیع شد و تاکنون هیچگونه مشکل خاصی به وجود نیامده است.


کیانی تصریح کرد: روز 8 آبان‌ماه برای زوار پیاده‌روی اربعین دانشگاه علامه طباطبائی به رغم سختی‌های خاص خودش، بسیار شیرین بود چون به هر حال راهپیمایی اربعین مشکلات ویژه خود را دارد و البته وضعیت جوی هم قابل پیش‌بینی نبود.


وی یادآور شد: هم‌اکنون زوار پیاده‌روی اربعین دانشگاه علامه طباطبائی در دو بخش مجزای حرم امام خمینی(ره) اسکان داده‌ شده‌ و در حال استراحت هستند و امیدواریم با بهبود وضعیت جوی در فرودگاه نجف، پرواز رأس ساعت انجام شود.


بر اساس این گزارش تعدادی از زائران کاروان پیاده‌روی اربعین دانشگاه علامه طباطبائی که روز گذشته در فردوگاه امام خمینی(ره) منتظر پرواز بودند از صحنه‌های انتظار خود تصاویری را در قالب استوری اینستاگرام منتشر کرده‌اند که در پی می‌آید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار