۲۴ مهر ۱۳۹۶ ۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۴۴۶۸۷
Taamolati darbare eghtesat siasat andishe - rooze avval (13)

روز اول نشست تاملاتی درباره اندیشه، سیاست و اقتصاد با حضور  صالح نجفی، عادل مشایخی و شروین وکیلی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار عطنا، این برنامه که به مدت سه روز ادامه دارد در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در حال برگزاری است. در روز نخست این سلسله نشست‌ها که در 22 مهر برگزار شد، در مورد دو موضوع 《اندیشه ورزی و کنش‌گری》و 《لیبرالیسم، ناسیونالیزم ایرانی و اندیشه ایران‌شهری》 در دو پنل مختلف گفت‌وگو شد.


در شروع این مراسم جمعی از دانشجویان به دلیل جلوگیری از حضور یاشار دارالشفا در نشست و در اعتراض به این اقدام جلسه را به رسمیت نشناخته و سالن را ترک کردند.


صالح نجفی نیز با به رسمیت نشناختن جلسه به دلیل نبود دارالشفا در مورد اندیشه‌ورزی و کنش‌گری صحبت کرد و با برشمردن سه دوره نظم، به تشریح وضعیت ایران و مسائل و مشکلاتا موجود پرداخت. در پایان پنل اول این نشست نامه یاشار دارالشفا خوانده شد.


در پنل دوم این نشست مناظره ای بین عادل مشایخی و شروین وکیلی در مورد لیبرالیسم، ناسیونالیسم ایرانی و اندیشه ایران‌شهری شکل گرفت.


وکیلی در بیست دقیقه نخست این مناظره با طرح مفاهیم کلی مد نظر خود به تبارشناسی واژه ی آزادی پرداخت.


سپس عادل مشایخی در بیست دقیقه مربوط به خود به مساله نئولیبرالیسم در ایران پرداخت و با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا مفهموم نئولیبرالیسم برای درک وضعیت کنونی ایران مناسب است؟ مطالب خود را ارائه داد.


وکیلی و مشایخی در بیست دقیقه دوم این مناظره به طرح مباحثی در نقد نظرات یکدیگر و پاسخگویی به ابهامات مطرح شده در مورد مباحث خود پرداختند و در پایان این مناظره به سوالات دانشجویان در مورد آزادی و نئولیبرالیسم پاسخ دادند.


عکس: فیروزه دهش-عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار