۱۵ مهر ۱۳۹۶ ۲۰:۲۷
کد خبر: ۱۴۲۶۸۳
zia hashemi

سرپرست وزارت علوم برضرورت تدوین الگوهای مدیریت سبز در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت این دانشگاه‌ها به عنوان نهاد هوشمند می توانند با ورود به حوزه مدیریت سبز رسالت خود را در قبال جامعه، محیط و مسئولیت اجتماعی انجام بدهند.




به گزارش عطنا به ایسنا، دکتر ضیاء هاشمی در افتتاحیه دومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاهها، موسسات آموزشی – پژوهشی و پارکهای علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز که امروز در سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شد، تاکید کرد: پیشرفت و ابتلای جامعه بدون تکیه بر دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ممکن نیست و رابطه دانشگاهها و جامعه به همدیگر کاملا پیوسته است و دانشگاهها نشان دادهاند که توان انجام موضوعات مهمی که بتواند مشکلی از مشکلات جامعه حل کنند را دارند.


وی در ادامه تصریح کرد: امروزه در شرایطی هستیم که دانشگاهها کار خود را فقط در حوزه آموزش و پژوهش منحصر نمیکنند و این گونه نیست که فقط بخواهند نسل جدید را پرورش و جوانان دانش آموخته را تحویل جامعه دهند و تولید مقاله، پایان نامه و پژوهش رسالت آنها باشد.


سرپرست وزارت علوم خاطرنشان کرد: دانشگاهها به عنوان نهاد هوشمند همواره به رسالت خود، جامعه و محیط آگاهی دارند و مسئولیتهای اجتماعی خود را مورد توجه قرار میدهند. در واقع برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانشگاهها در حوزه مدیریت سبز نمادی از نقشآفرینی این مراکز در مسئولیت اجتماعی و همچنین سایر عرصههای علمی، اجتماعی و مدیریتی کشور است.


دکتر هاشمی با تاکید بر اینکه کشور امروز در شرایطی قرار دارد که به بیشتر از گذشته به کمک دانشگاهها نیازمند است، گفت: در حوزه آب ایران جزو کشورهای کمآب دنیا محسوب میشود و از نظر آب و هوایی نیز در شرایط مناسبی قرار نداریم. بنابراین این دانشگاهها هستند که با پژوهشهای علمی و الگوسازی فرهنگی در حوزه مصرف انرژی وضعیت را مطلوب و سامان میدهند.


وی همچنین خاطرنشان کرد: دانشگاهها و مراکز آموزش عالی امروزه علاوه بر تولید علم، آموزش، طرح سوال و پاسخگویی ثابت کردهاند میتوانند در حوزه اجرا هم پیشقدم باشند که البته مدیریت سبز یکی از این حوزههایی هست که دانشگاهها ورود پیدا کرده و بر موفقیت در این عرصه مستلزم همکاری همه دستگاهها میباشد.


دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: برای اینکه در حوزه مدیریت سبز دانشگاهها بتوانیم موفق ظاهر شویم، باید این مراکز دانشگاههای نسل سوم حرکت کنند. چرا که دانشگاهی که وارد این حوزه میشود نیازمند خلاقیت در کنار نوآوری میباشد.


وی خاطرنشان کرد: حرکت و موفقیت دانشگاهها در حوزه مدیریت سبز مستلزم این است که این مراکز شجاعت ریسک و ورود به عرصههایی را داشته باشند که بتوانند در آن ریسک کنند و در نهایت برنامهای را که شروع کردهاند را با موفقیت به سرانجام برسانند. خوشبختانه در حال حاضر در پروژه مدیریت سبز دانشگاهها همافزایی خوبی بین سازمانهای مختلف به خصوص سازمان مدیریت و برنامهریزی وجود دارد  و این سازمان به دانشگاهها اعتماد و دانشگاهها نیز برای ادامه این راه به سازمان بودجه اتکا کرده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار