۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ۰۲:۳۱
کد خبر: ۱۴۲۴۰
DSC00204

چطور در مدت کوتاهی بر ترس از صحبت کردن در مقابل جمع غلبه کنیم؟ به عبارت بهتری این ترس را مدیریت کنیم؟


نتیجه یک نظرسنجی که در سال ۱۹۷۳ میلادی انجام شد، نشان می دهد بیش از ۴۱ درصد از نمونه آماری ۲۵۰۰ نفر شهروند آمریکایی، بزرگترین ترس خود را، ترس از سخنرانی و صحبت کردن در جمع می بینند. به زعم این افراد حتی میزان ترس از سخنرانی و صحبت در مقابل جمع از میزان ترس مرگ هم بیشتر بود. به ویژه زمانی که صحبت کردن آنان مورد قضاوت و تحلیل دیگران قرار می گیرد.


حال این صحبت کردن می تواند در جلسه خواستگاری، جلسه دفاع از پایان نامه، ارائه کنفرانس های دانشجویی، ارتباط با اساتید، تور لیدر، مدیر آژانس و یا هر جایی دیگر باشد و همگی ما در طول زندگی فرصت های زیادی را به خاطر این تسلط کم بر مهارت های کلامی از دست داده ایم که دیگر زمانی برای برگشت وجود ندارد که جبران کنیم و فرصت قبلی را باز به دست بیاوریم.


استیو جابز در این زمینه جمله معروفی دارد: اهمیت هر چیز را نحوه ارائه آن مشخص می کند.



صحبت کردن فقط در مقابل جمع کاربرد ندارد. شما در هر تعاملی نیاز دارید که صحبت های گیرا داشته باشید، فرقی نمی کند که این صحبت کردن در رابطه عاطفی باشد و یا در رابطه کاری،در جمع پنج نفره باشد و یا در جمع چند هزار نفری.


از آنجایی که مهارت های کلامی و ارتباطی در زندگی روزمره روابط کاری، اجتماعی و حتی خانوادگی انسان ها را تحت تاثیر قرار می دهد، می توان گفت بسیاری از شکست ها حاصل ناآگاهی از این مهارت هاست اما متاسفانه هیچ آموزشی در خانواده و یا سیستم آموزشی در خصوص فن بیان و صحبت کردن داده نمی شود.


بعضی از این ترس ها ریشه در کودکی و دوران بچگی ما دارد و بعضی ریشه در تجربه های ناموفق مان. حتی گاهی از این که در کلاس درسی که همه دوستان ما حضور دارند از پرسیدن سوال عاجز می شویم.


در این کارگاه یاد می گیریم که:




  • دلایل ترس از سخنرانی چیست؟ و چطور دهانمان خشک نشود؟

  • چطور نفس کم نیاوریم و بدون مشکل سخنرانی کنیم؟

  • چطور در سخنرانی اعتماد به نفس داشته باشیم و نترسیم؟

  • چطور اجازه ندهیم سالن شلوغ شود تا مخاطبان به ما گوش نکنند؟

  • چطور بحران های موجود در سخنرانی  و جلسه دفاع را مدیریت کنیم؟

  • با چه تمرین هایی تکه کلام ها و اِاِ… گفتن خود را رفع کنیم ؟



در این کارگاه با روش لفکو یاد می گیریم که این ترس و استرس را چطور مدیریت کنیم و همچنین تمرین هایی را در کارگاه انجام خواهیم داد که بتوانیم مهارت های کلامی و تسلط بر زبان بدنمان را بیشتر کنیم.


این کارگاه با همکاری مرکز آموزش معاونت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود که مدرک این دوره از شرکت pmpiran برای شرکت کنندگان صادر خواهد شد.


برای ثبت نام می توانید به سایت مرکز آموزش دانشگاه علامه طباطبائی مراجعه کنید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
نظرات بینندگان
سهیل
-
17/05/1394 - 10:53
0
0
چه جالب، نمی دونستم برای همچین چیزی هم کارگاه وجود داره...
,,وحید
-
18/05/1394 - 00:01
0
0
خیلی خوبه من حتمن حتمن شرک میکنم...ببخشین کجا باید ثبت نام کنم؟؟؟خیلی نیاز دارم
فاطمه
-
18/05/1394 - 10:20
0
0
آقا وحید به سایت مرکز آموزش دانشگاه برید برای ثبت نام...
atue.ir
پر بازدیدها
آخرین اخبار