۱۱ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۴۲۳۵۸
kargar

غلامعلی کارگر با بیان اینکه ساختمان دانشکده تربیت بدنی دانشگاه علامه تا هشت ماه آینده به بهره‌برداری می‎‌رسد از جذب دانشجو در مقطع کارشناسی در آینده نزدیک خبر داد.


غلامعلی کارگر، رئیس دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی در گفت‌وگو با عطنا، با بیان اینکه با توجه به اقداماتی که از تابستان آغاز شد در فرایند ثبت‌نام دانشجویان هیچ مشکلی وجود نداشت، گفت: در حال حاضر دانشکده تربیت بدنی در دوره کارشناسی پذیرش دانشجو ندارد و دانشجویان در دوره کارشناسی ارشد و دکترا در گرایش‌های فیزیولوژی ورزشی، آسیب‌شناسی ورزشی، رفتار حرکتی، مدیریت ورزشی و مدیریت استراتژیک مشغول به تحصیل هستند.


رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی افزود: از ترم گذشته در گرایش فیزیولوژی ورزشی جذب دانشجو را شروع کردیم و از امسال نیز گرایش‌های مدیریت استراتژیک در دوره دکترا، و اماکن ورزشی در کارشناسی ارشد اضافه شد.


وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی دانشکده تربیت بدنی تعیین تکلیف ساختمان دانشکده است، گفت: این دانشکده، بین دانشکده‌های دانشگاه علامه استثنایی است. با توجه به اینکه تکلیف ساختمان‌های دانشکده هنوز مشخص نیست ما ایستادگی می‌کنیم که در اینجا دانشکده ساخته شود.


رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی افزود: یکی از دلایل حضور من در اینجا با توجه به تجربه‌های گذشته، مدیریت زمین‌های دانشکده که حدود 20 هکتار است، خواهد بود.


کارگر با اشاره به اینکه اقداماتی طبق برنامه دانشگاه انجام شده است، اظهار کرد: ساختمان دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی با زیر بنای 6 هزار و 400 متر مربع را در دست ساخت داریم که پیمانکار باید تا هشت ماه آینده به ما تحویل دهد و به احتمال زیاد در آینده نزدیک با کمک یکی از خیرین یک خوابگاه نیز در این مجموعه ساخته خواهد شد.


وی با بیان اینکه در مقطع کارشناسی و دکترا نیازی به مکان ورزشی نیست، گفت: اما گرایش‌های فیزیولوژی و رفتار حرکتی نیاز به آزمایشگاه دارند که تجهیز آن پر هزینه است. یکی از برنامه‌های ما هم اقدام در راستای تجهیز این آزمایشگاه خواهد بود.


کارگر با اشاره به مأموریت‌هایش در دانشکده تربیت بدنی گفت: یکی از برنامه‌های ما ایحاد روابط بین المللی با دانشگاه‌های صاحب نام دنیا است که در همین راستا اولین همایش مشترک با دانشگاه کویمبرای پرتغال با موضوع اسعدادیابی ورزشی برگزار کردیم.


رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های ما در آینده نزدیک جذب دانشجو در مقطع کارشناسی است که بر همین اساس در حال حاضر زمین‌های روباز ورزشی در دانشکده ساخته می‌شود.


وی مأموریت دیگرش در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی را جذب هیئت علمی عنوان کرد و افزود: در طول یک سال فعالیت من در دانشکده ما چهار نفر به اعضای هیئت علمی اضافه کردیم، همچنین ما برنامه جذب هیئت علمی پژوهشی را هم داریم که تا به امروز یک نفر جذب شده و در آزمایشگاه مشغول به کار است، درخواست جذب دو نفر دیگر را به مدیریت منابع و بودجه ارائه کردیم و در تلاش هستیم با این اقدامات به سمت ایجاد یک پژوهشکده تخصصی تربیت بدنی حرکت کنیم.


وی در پایان خاطر نشان کرد: ما مدعی هستیم تربیت بدنی یکی از کارآفرین‌ترین رشته‌های دانشگاهی است. بر همین اساس تابستان سال جاری ساختمان دانشکده را در اختیار دانشجویان قرار دادیم و آنها طی قراردادی که با دانشگاه و مدارس مختلف داشتند در اینجا کلاس‌های آموزشی را برگزار کردند. از طرف دیگر بسیاری از دانش‌آموختگان ما الان در تیم‌های حرفه‌ای و حتی تیم‌های ملی مشغول به کار هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار