۱۰ مهر ۱۳۹۶ ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۴۲۲۴۲
zarifian

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: وزیری برای وزارت علوم باید معرفی شود که مورد اعتماد دانشگاهیان بوده و تجربه مدیریت محیط‌های علمی از جمله دانشگاه را داشته باشد.




به گزارش عطنا غلامرضا ظریفیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سکانداری نهاد علمی کشور مهمترین ماموریت وزیر علوم است، اظهار کرد: بنابراین وزیر علوم باید کاملا به این وظیفه خود آشنایی داشته باشد و چگونگی مدیریت فضای علمی و دیالوگ با نخبگان و همچنین جایگاه علم را در ادبیات جهانی امروز بشناسد.


وی در ادامه افزود:  دانشگاه علاوه بر شأن علمی دارای شأن اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بوده و در این حوزه‌ها نیز فعال است؛ بنابراین وزیر علوم باید با این فعالیت دانشگاه و دانشجو نیز آشنایی داشته باشد. از همه مهمتر اینکه مورد اعتماد بدنه اصلی دانشگاهیان نیز باشد.


این عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها ادامه داد: معلمان و اساتید و کسانی که در سپهر دانش آموختن فعال هستند همواره مورد احترام و تکریم بوده و جزو گروه‌های مرجع شناخته می‌شوند و مردم به آنها اعتماد می کنند. هرچه نشاط و حضور جدی آنها در زندگی مردم بیشتر باشد، نشاط جامعه هم بیشتر شده و جامعه زنده‌تر راه خود را ادامه داده و هویت خود را بیشتر می یابد. از سویی دانشگاه با هر حوزه‌ای از جمله حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی نظامی پیوند بخورد موجب بهره وری بیشتر آن حوزه می شود.


این استاد دانشگاه همچنین با اشاره به اینکه مدیریت حوزه دانش مبتنی بر برنامه‌ریزی اساسی و استراتژی کلان است، اظهار کرد: به میزانی که در انتخاب مدیریت حوزه دانش تعلل شود، خسارت جبران ناپذیری به کشور وارد می‌شود و هم نشاط و اعتماد جامعه آسیب می‌بیند و هم نیاز کشور به توسعه مبتنی بر علم معطل می‌ماند.


ظریفیان در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر 5 میلیون دانشجو، 600 هزار دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد، 54 هزار عضو هیئت علمی و ده‌ها پارک علمی و فناوری در کشور داریم. از سویی بخش عظیمی از نیازهای نهادهای دولتی از دانشگاه تامین می‌شود. وزرا، معاونان، مدیران کل و کارشناسان نهادهای دولتی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند، بنابراین وقتی جامعه دانشگاهی می‌بیند که در انتخاب مدیریت کلان خود اختلالی رخ می‌دهد، نشاط و اعتمادش آسیب می‌بیند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار