۰۳ مهر ۱۳۹۶ ۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۴۱۰۶۱
neshast arbaein karbala adbiat salimi zakyani (22)

دومین جلسه برنامه‌ریزی بخش علمی «همایش بین‌المللی اربعین» شنبه یک مهر با حضور رئیس، معاون‌ها و نمایندگان دانشکده‌های دانشگاه علامه‌طباطبائی و ستاد اربعین برگزار شد.


به گزارش عطنا، دومین جلسه برنامه‌ریزی بخش علمی «همایش بین‌المللی اربعین» شنبه یک مهر با حضور رئیس، معاون‌ها و نمایندگان دانشکده‌های دانشگاه علامه‌طباطبائی و شرکت‌کنندگانی از بیت رهبری، وزارت کشور، وزارت ارشاد، وزارت علوم  و ستاد اربعین برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این جلسه به تصمیم‌گیری درباره مسائل اصلی، سخنران‌ها و مقاله‌های مناسب برای ارائه در همایش پرداختند.



تبيين ابعاد علمي اربعين به سه زبان


همچنین به گزارش كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين، پیش از این، غلامرضا ذكيان، رئيس دانشكده ادبيات فارسي و زبان‌هاي خارجي دانشگاه علامه طباطبائی در نشست خبري اين كميته ، اظهار کرد: براي ما مايه افتخار است كه قدمي علمي در راه اهل بيت(ع) برداريم كه اعظم آن در محرم و عاشورا بيان مي‌شود و خلاصه شده آن در پديده جديد و بي‌نظير اربعين نمود دارد.


وي درباره موارد اجرايي عنوان كرد: اولين همايش اربعين سال گذشته برگزار شد. امسال نيز دومين همايش در سوم و چهارم آبان‌ماه در كربلا برگزار مي‌شود. جلسه سوم با حضور استادان دانشگاه‌ها و به منظور برنامه‌ريزي براي اين همايش با هماهنگي ستاد مركزي اربعين برپا و سبب خواهد شد كه نسبت به آينده خوشبين باشيم.


ذكيان گفت: دبيرخانه دائمي اين همايش در دو دانشگاه كربلا و علامه طباطبايي تشكيل مي‌شود. دبيرخانه اين همايش محدود به دو كشور نيست و در سومين همايش، ابعاد بين‌المللي به صورت جدي‌تر پيگيري مي‌شود. اميدوارم كه جامعه علمي بتواند وظيفه خود در اين حوزه را تبيين كند و اين پديده را در ابعاد مختلف سياسي، اجتماعي، فرهنگي و ... بررسي كند.


وي اظهار كرد: همان گونه كه اين پديده جهانيان را نسبت به جهان تشيع آگاه كرد و مبهوت اين جريان عظيم شدند، ابعاد علمي خود را در اين حوزه به جامعه اسلامي و شيعي در قالب همايش ارائه مي‌كنيم. سه زبان فارسي، عربي و انگليسي براي مقالات در نظر گرفته شده است كه در همايش بررسي مي شود.


عکس: محمد نظری-عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار