۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۴۰۸۰


معاون فرهنگى و اجتماعی دانشگاه صنعت شريف تهران گفت: متاسفانه روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه انرژى در كشور هدر مى رود.

به گزارش عطنا به نقل از مهر، عباس ملكى روز چهارشنبه در نهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور که در هتل جم مشهد برگزار شد با بيان اينكه روزانه يك ميليون و ۲۰۰ هزار بشكه انرژى در كشور هدر مى رود، اظهار كرد: براى نمونه ایران نخستین کشور دارنده گاز دنیا است اما متاسفانه در اين زمينه جزو واردكنندگان است.

وی افزود: دولت مى تواند براى ساماندهى اقتصاد كشور از ظرفیت تولید ایده آل در نفت و گاز، کاهش مصرف انرژی های تجدیدناپذیر و جذب سرمایه گذاری خارجی استفاده كند.


معاون فرهنگى دانشگاه شريف با بيان اينكه بانك توسعه آسيا بهترين مكان براى رسيدن به توسعه است، عنوان كرد: خوشبختانه ما در دنيا در منطقه اى قرار گرفته ايم كه با  ۱۵ کشور همسایه هستيم که در هیچ کجای دنیا مانند آنها یافت نمی‌شود در نتيجه به دولت توصیه می‌کنیم از خاورمیانه بیرون آمده و منافع خود را در آسیا دنبال كند.


وی ابراز كرد: البته ناگفته نماند كه بيشترين بى ثباتى نيز در همين منطقه از جهان اتفاق مى افتد اما بیشترین پول و منابع انسانی نیز در همین نقطه از منطقه وجود داشته و چنانچه بخواهد تمدن دیگری در دنیا به وجود بياید در همین منطقه به وجود خواهد آمد.


ملكى اظهار كرد: پرسشى كه در حال حاضر پيش روى ماست وضعيت اقتصادى كشور است كه بسیاری در پاسخ می‌گویند اقتصاد ایران در بدترین وضعیت خود به سر می‌برد و بدتر از این نخواهد شد اما اينكه واقعا اقتصاد ایران تا این حد نابه سامان بوده و از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار نیست، جاى تامل و بررسى بيشتر دارد.


وى با بيان اينكه براى مديريت اقتصاد بعد از تحريم ها نيازمند سرمایه گذاری اولیه در بخش انرژى هستیم، افزود: تحقق اين امر در هيچ كشورى با توجه به بالا بودن سرمایه گذاری اولیه راحت نخواهد بود بنابراین در صورت برداشته شدن تحریم ها كشور با مشکلاتی مواجه خواهد شد كه در اين راستا با همه چراغ سبزهایی که غرب نشان می دهد نباید از کشورهایی مانند چین، روسیه و هند که در سال های تحریم ایران را تنها نگذاشتند دست بکشیم.


معاون فرهنگی دانشگاه شریف تاكيد كرد: در همين راستا بهترین بازار ایران در آسیاست نه اروپا لذا بايد تمركز اصلى خود را بر منطقه گرایی قرار دهيم و از آنجا كه سیاست خارجی اروپا سازمان یافته است ما باید به دنبال کشورهایی باشیم که می ‌توانیم در سازمان یافتگی آنان در منطقه کمک کنیم.


وى با بيان اينكه دولت بايد توجه خود را از خاورمیانه به سمت كشورهاى آسیایی جلب كند، اظهار داشت: در همين راستا توجه به امکانات دریای مازندران و صرف نظر کردن در میزان مصرف انرژی برای رسیدن به توسعه بسيار مهم و ضرورى است.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار