۲۱ شهريور ۱۳۹۶ ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۳۸۹۳۱
anjoman elmi

کارشناس اتحادیه‌های علمی دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر 34 اتحادیه علمی دانشجویی مجوز تاسیس خود را از وزارت علوم دریافت کرده‌اند.




به گزارش عطنا، حمیده عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رشته‌های متعددی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد و به دنبال آن تقاضاهای متعددی به منظور تاسیس اتحادیه‌های علمی دانشجویی به وزارت علوم ارائه شده است و رشته‌های فلسفه، حقوق، ریاضی و تربت‌بدنی درخواست رسمی خود را برای تشکیل اتحادیه به وزارت علوم ارسال کرده‌اند.


وی یکی از اولویت‌های وزارت علوم را تاسیس اتحادیه‌های علمی دانشجویی و تداوم فعالیت آن‌ها دانست و اظهار کرد: هدف از تاسیس اتحادیه‌های انجمن علمی هم‌افزایی میان دانشجویان به منظور اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها و ارتباط گرفتن با صنعت و سازمان‌های دولتی و خصوصی است و در این راستا تاکنون تفاهم‌نامه‌های متعددی با سازمان‌ها و مراکز مختلف کشور منعقد شده است.


کارشناس اتحادیه‌های علمی دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: ما در وزارت علوم خود را موظف می‌دانیم که از طرح‌ها و برنامه‌های علمی دانشجویی به صورت ویژه حمایت کنیم.



نقش موثر اتحادیه‌های انجمن‌های علمی در حل مشکل اشتغال‌ کشور


عبداللهی با اشاره به اینکه تجربه موفق کار گروهی در اتحادیه علمی دانشجویی بسیار ارزشمند بوده و یکی از دستاوردهای مهم آن‌ها محسوب می‌شود، اضافه کرد: با توجه به بحران اشتغال در کشور، ما باید اتحادیه‌های علمی دانشجویی را به سمت و سویی سوق دهیم تا آن‌ها بتوانند خلاقیت و ایده‌های خود را به صورت برنامه‌های گروهی مدون کنند و در شرکت‌های دانش‌بنیان به ثبت برسانند.


وی با تاکید براینکه تمام تلاش ما این است که ارتباط اتحادیه‌های علمی دانشجویی با صنعت به گونه‌ای باشد که منجر به اشتغال و کارآفرینی دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی شود، تاکید کرد: تاکنون تفاهم‌نامه‌های خوبی میان اتحادیه‌های علمی دانشجویی با سازمان‌های مختلف کشور منعقد شده است که در این زمینه می‌توان از تفاهم‌نامه‌ اتحادیه انجمن‌های علمی روان‌شناسی با موضوع حمایت از طرح‌های این اتحادیه در حوزه علوم مغز و شناختی نام برد.


کارشناس اتحادیه‌های علمی دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: ما توانسته‌ایم ظرفیت‌های بسیاری را از انجمن‌های علمی دانشجویی رشته‌های مختلف در قالب اتحادیه‌ها به‌کار بگیریم و مدیران فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور نیز از این موضوع استقبال کردند. تجربه موفق کار گروهی در اتحادیه علمی دانشجویی بسیار ارزشمند بوده و یکی از دستاوردهای مهم آن‌ها محسوب می‌شود.


عبداللهی خاطرنشان کرد: اتحادیه‌های علمی دانشجویی نظیر شبکه مویرگی با انجمن‌های علمی دانشگاه‌های سراسر کشور در ارتباط هستند و توانسته‌اند تاکنون برنامه‌ها، همایش‌ها و کنفرانس‌های مطلوبی را در سطح ملی برگزار کنند. اگر طی سال‌های گذشته همایش‌هایی که توسط این اتحادیه‌ها برگزار می‌شد در سطح ملی بود، از این پس آن‌ها وارد عرصه بین‌المللی می‌شوند که نمونه آن برگزاری همایش بین‌المللی اتحادیه علمی دانشجویی عمران در دانشگاه آمل است.


کارشناس اتحادیه‌های انجمن علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: تمام تلاش ما در وزارت علوم این است که تا چشم‌انداز مطلوبی را برای توسعه انجمن‌های علمی در قالب‌اتحادیه‌های علمی دانشجویی داشته باشیم.


عبداللهی با بیان اینکه انجمن‌های علمی اگر طرح‌ها و برنامه‌های خود را در قالب طرح علمی و دانشجویی در اتحادیه‌ها ارسال کنند، حتما از آن‌ها حمایت خواهد شد، خاطرنشان کرد: در طرح و برنامه‌های انجمن‌های علمی در دانشگاه‌ها  که به صورت ملی حضور حداکثری دانشجویان در آن دیده شود، حتما مورد حمایت وزارت علوم خواهد بود.



توجه ویژه سرپرست وزارت علوم به انجمن‌های علمی دانشجویی


وی درخصوص سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: سرپرست وزارت علوم، دکتر ضیاء هاشمی همواره نگاه ویژه‌ای به انجمن‌های علمی و دانشجویی داشته‌اند و مطمئن هستیم از این پس نیز اتحادیه‌های علمی دانشجویی مورد حمایت ویژه ایشان قرار خواهد گرفت.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار