۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ۰۲:۱۰
کد خبر: ۱۳۷۶۴

دکتر غلامرضا ذکیانی معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) با اشاره به تاسیس مرکز آموزش دانشگاه گفت: بنده و همکارانم طی یک سال و نیمی که مسئولیت فرهنگی دانشگاه را برعهده گرفتم با این رویکرد کار را شروع کرده ایم که کار فرهنگی یک بعد ندارد بلکه ابعاد مختلفی دارد و شاید مهمترین بعد آن اشتغال و درآمد زایی باشد و در صورتی که این بعد کمرنگ باشد سایر برنامه ها مانند کلاس درس و کارگاه، اردو ها، همایش ها و ...  کم ارزش می شود.


logo


معاون فرهگی دانشگاه علامه افزود: اگر دانشجویان به اشتغال و درآمدزایی نرسند نسبت به آینده خود ناامید خواهند شد، از طرفی همانگونه که می دانید شکاف بسیار عمیقی بین دانشگاه و مشکلات جامعه وجود دارد. ما شاهد هستیم زمانی که دانشجویان ما فارغ التحصیل می شوند جامعه و بازار کار نسبت به آنها بی اعتنا هستند، شاید برخی از آنها مهارت های ساده و لازم همچون نامه نگاری و آفیس را هم نیاموخته اند و این امر باعث شد که ما مرکز آموزش راه اندازی کنیم تا برای کسب مهارت های لازم توسط دانشجویان دوره های لازم را تدارک ببیند.


عضو هیئت علمی دانشگاه علامه افزود: با تاسیس مرکز آموزش دانشگاه یک نظم و انضباطی به کارگاه های معاونت فرهنگی و انجمن های علمی داده شد و حتی نیاز سایر حوزه ها را هم با هزینه های بسیار پایین، اساتید خوب و کیفیت بسیار بالا توانستیم برطرف کنیم. همین توفیق مرکز آموزش ما را دلگرم کرد که توجه بیشتری به این مباحث کنیم و بنابراین با موافقت هیئت رئیسه دانشگاه و هماهنگی با سازمان سنجش مقرر شد هر دانشجویی که از سال 95 وارد دانشگاه می شود، 90 ساعت دوره تکمیلی مهارتی بگذراند و بر همین مبنا دانشگاه دو مدرک صادر خواهد کرد یکی مدرک علمی و دیگری مدرک آموزشی که امسال این طرح برای دانشجویان جدید الورود اختیاری و از سال آینده اجباری خواهد بود.


مشاور عالی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: با توجه به اینکه ما در این طرح برای دانشحویان علاوه بر مدرک علمی، مدرک آموزشی و مهارتی هم صادر می کنیم، آن را تحت عنوان "علامه پلاس" نامگذاری کردیم.


گفتگو: سیدعرفان رضوی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
نظرات بینندگان
شهریارصحاف
-
13/05/1394 - 02:42
0
0
خب ماکه خودمون مهارت رو رفتیم بدست اوردیم دوره ی دانشجویی وطرح هم دادیم به ریاست داشنگاه اما معاونت اداری محترم تمام قد بخاطرمنافع مالی جلوی طرحمون ایستاد.وقتی بایه طرح جدیداینجوری رفتارمیشه چجوری میخواهید دنبال کارآموزی دانشجوباشید!؟
پر بازدیدها
آخرین اخبار