۱۳ شهريور ۱۳۹۶ ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۳۷۵۵۲
Ashtari1

عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: در باب امنیت جاده‌ای و حمل و نقل کدام ارگان یا وزارتخانه پاسخگو است؟ تلفات جاده‌ای در استان فارس در پنج سال اخیر همواره در رتبه اول بوده است.


به گزارش عطنا، علیرضا اشتری رکن‌آبادی عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: این روزها خبر جان باختن تعدادی از دانش‌آموزان نخبۀ هرمزگانی قلبمان را به درد آورد ضمن ابراز همدردی با بازماندگان این حادثه تلخ معتقدیم که نباید از کنار این واقعه ساده گذشت و همچون سایر حوادثی که به جان باختن هموطنانمان منجر می‌شود به ورطۀ فراموشی سپرد.


وی با تاکید بر اینکه این موضوع قابلیت طرح و بحث در دو وزارتخانه آموزش و پرورش و راه و شهرسازی را دارد اظهار داشت: این قبیل حوادث برای دانش‌آموزان اولین و قطعاً آخرین حادثه نخواهد بود، اما آنچه واضح است فقدان حقوق دانش‌آموزی در کشور است چرا که بررسی قوانین موجود در ایران نشان می‌دهد که متأسفانه بر خلاف بسیاری از کشورها فاقد قوانین روشن برای دانش‌آموزان هستیم.


این فعال دانشجویی تصریح کرد: بخشی از این مطالبه به حق به تدوین آیین‌نامه اردوهای دانش‌آموزی مربوط است که فقدان آن در ایجاد حادثه بسیار روشن است. اما در باب امنیت جاده‌ای و حمل و نقل کدام ارگان یا وزارتخانه پاسخگو است؟ تعداد تلفات جاده‌ای در استان فارس در پنج سال اخیر همواره در رتبه اول بوده، سال گذشته در جاده‌های همین استان فارس بود که شاهد سقوط اتوبوس سربازان وظیفه به دره و جانباختنآن‌ها بودیم.


اشتری رکن آبادی بیان داشت: طبق آمار موسسه WHO در سال 2013 ایران نهمین کشور با بیشترین سرانه مرگ و میر تصادفات جاده‌ای است از قضا در میان پانزده کشور با بیشترین سرانه مرگ و میر. ایران با تفاوت بسیار ثروتمند‌ترین کشور از لحاظ GDP و سرانه GNI است. آیا وقت آن نرسیده که برای صیانت و حفظ جان مردم خود در تخصیص بودجه راه و شهرسازی و حمل و نقل کمی تأمل نمایید؟


وی در این‌باره اضافه کرد: آیا وقت آن نرسیده آستین مبارک را بالا زنید و ملت شاهد رویکرد جدید مدیریت جهادی در این عرصه باشند؟اما این حادثه را نباید فراموش کرد و صرفاً با برخورد خُردِ قضایی آن را فیصله داد. ان‌شاالله بنا بر مشی خود که درد واقعی مردم را دردِ خود بدانیم پیگیری این حادثه را از طریق کمیسیون اصل نود دنبال خواهیم کرد و در این مسیر از همراهی بسیج دانشجویی سایر دانشگاه‌های کشور استقبال خواهیم کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار