۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ۱۸:۵۴
کد خبر: ۱۳۴۵۹۷
shora

رئیس هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار تسریع در تعیین تکلیف متقاضیان جذب دارای بورسیه شد.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، جلسه 194 هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کی نژاد در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.


در ابتدای این جلسه پس از ارائه گزارش نحوه فراخوان و جذب متقاضیان راتبه‌ای «بورسیه» و بلاتکلیف، رئیس هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هدف از این فراخوان، دستیابی به آمار دقیق افراد جذب نشده، است به گونه‌ای که موانع قانونی و یا غیر قانونی در مسیر جذب این افراد با تفکیک تعداد متقاضیان در هر گروه آموزشی، معین شده و این موانع نیز بررسی و رفع شوند.


محمدعلی کی نژاد افزود: در خصوص متقاضیان راتبه‌ای هم که تاکنون بلاتکلیف هستند باید وزارت علوم، عدم تعهد استخدامی آنان را به این هیئت اعلام کند تا زمینه انتقال این افراد به دیگر دستگاه‌های دولتی فراهم شود.


در ادامه جلسه، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، گزارشی در خصوص نحوه اجرای مصوبه جذب 100 نفر از نخبگان علمی توسط این بنیاد ارائه کرد.


سعید سهراب پور اظهار داشت: در این روند جذب که بدون فراخوان انجام شد، 51 نخبه علمی که فارغ التحصیلان دانشگاه‌هایی بودند که در رتبه‌‎بند‌ی‌ها در میان 100 دانشگاه برتر جهان هستند، جذب هیئت‌های علمی دانشگاه‌‌های کشور شدند.


وی ادامه داد: 12 نفر از این نخبگان نیز که فارغ التحصیل دانشگاه‌های دارای شاخص‌های بنیاد ملی نخبگان بودند، به عضویت هیات‌های علمی درآمده‌اند.


در پایان این جلسه نیز اعضای هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مقرر کردند در خصوص متقاضیان جذب و تبدیل وضعیت اعضای گروه معارف اسلامی، از این پس معاونت آموزش و پژوهش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در دانشگاه‌ها جمع امتیازات صلاحیت عمومی و توانایی علمی افراد تأیید شده را به هیئت اجرایی جذب دانشگاه‌ها ارسال کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار