۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ۰۰:۴۰
کد خبر: ۱۳۴۰۴۸
Zia-Hashemi

یک مقام مسئول در وزارت علوم گفت: دولت از معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برای دوماه سرپرستی وزارت علوم برنامه گرفته است.




به گزارش عطنا به نقل از مهر، بعد از انصراف خاکی صدیق از پذیرش سکان وزارت علوم، گمانه زنی های مختلفی پیرامون این جایگاه صورت گرفت. تا اینکه محمود واعظی وزیر ارتباطات دولت یازدهم اعلام کرد که برای وزارت علوم سرپرست معرفی می شود.


پس از آن قائم مقام وزیر علوم نیز از معرفی سرپرست بعد از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی خبر داد.


و حالا یک مقام مسئول در وزارت علوم گفته است: دولت از سید ضیاءهاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برای ۲ ماه سرپرستی برنامه گرفته است و احتمالا ضیا هاشمی فردا برای سرپرستی وزارت علوم معرفی می شود.


به گزارش عطنا، سید ضیاء هاشمی مسئولیت های متعددی را در جهاد دانشگاهی و دانشگاه تهران به عهده داشته و از دوستان نزدیک دکتر فرجی دانا بوده است که همزمان با وزارت وی در سال ۹۲، به عنوان معاون فرهنگی – اجتماعی این وزارت منصوب شد.


یکی از انتقاد های گسترده به دولت احمدی نژاد در بخش وزارت علوم و دانشگاه ها بود و انتقاد اصلی در خصوص ستاره دار کردن دانشجویان و ایجاد فضای بسته در دانشگاه ها بود که یکی از مهم ترین نگرانی های جامعه دانشگاهی به شمار می رفت و در کنار همه اینها بازنشسته یا اخراج کردن اساتید نیز از گلایه های عمده جامعه دانشگاهی در دوران احمدی نژاد بود.


با تغییر دولت و تغییرات در وزارت علوم به جرات می توان گفت در وزارت علوم و دانشگاه ها فضای متفاوتی حاکم بود.


عقبه تفکر احمدی نژاد همچنان در دانشگاهها حاکم بود و در این شرایط سخت و دشوار سید ضیا هاشمی فضای بسته دانشگاه ها را شکست و نترسید!


تابوشکنی هاشمی در دانشگاه ها در حدی بود که خط بطلانی بر هر چه قبلا در دانشگاه ها پدید آمده بود کشید و البته رفتار سید ضیا انتقام گیرانه و عقده مآبانه نبود بلکه جریان مخالف دولت نیز توانستند بدون هرگونه محدودیتی به فعالیت های خود بپردازند.


هر چند انتقاداتی به وزارت علوم در دولت تدبیر و امید وارد است که می توان سیاست گذاری در خصوص دانشگاه ها و چالش های ایجاد شده را نمونه آن دانست اما در بعد نشریات، تشکل ها، تریبون ها و ایجاد فضای باز سیاسی وزارت علوم تحولی اساسی را شاهد بود و تفکر سید ضیا از تحجر و محدودیت گرایی در دانشگاه ها جلوگیری کرد و البته تعامل مناسب با بسیج و نهاد رهبری در دانشگاه ها را باید امتیازی ویژه برای هاشمی منظور کرد که توانست بدون چالش منویات دولت تدبیر و امید در دانشگاه ها را بروزرسانی کند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار