۲۹ تير ۱۳۹۴ ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۲۸۴۳
sattari

سورنا ستاری پیش از ظهر امروز در نشست مشترک اعضای هیئت رئیسه دانشگاه‌ علوم پزشکی و شهید باهنر کرمان اظهار داشت: روند فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه خوشحال‌کننده است.


وی بیان داشت: آن چه فکر می‌کنم استاندار را بیشتر خوشحال کند، جهت‌گیری دانشگاه به سمت رفع مشکلات استان کرمان و مردم است و اینکه بتوانیم برای فارغ‌التحصلان ایجاد اشتغال داشته باشیم.


ستاری با بیان اینکه فازغ‌ا‌لتحصیلان نباید تنها به استخدام کارمندی فکر کنند و از ظرفیت جوانی در اقتصاد استفاده کنیم، ادامه داد: از سفر قبلی به استان کرمان تاکنون، امکانات زیادی هم در بنیاد نخبگان و هم معاونت اضافه شده است و دانشگاه‌ها می‌تواند از آنها استفاده کنند.


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: حمایت از اساتید سرآمد و افزایش تعاملات بین‌المللی نیز مدنظر است و در مراکز رشد علاقه‌مندیم و هر چه امکانات بخواهید، برای تقویت آنها در اختیار می‌گذاریم.


ستاری خاطرنشان کرد: دانشگاه باید نسبت به فارغ‌التحصیلان خود مسئول باشد و دانشجویان دو تا پنچ سال بعد از فارغ‌التحصیلی در شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت دانشگاه فعالیت کنند.


وی با اشاره به طرح راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی مزرعه حیوانات در کرمان گفت: ما آمادگی داریم در قالب یک کار تجاری آن را ادامه دهیم و با توجه به قیمت بالای حیوانات و تقاضای قابل توجهی که در این زمینه وجود دارد، می‌توان کار را دنبال کرد.


ستاری عنوان کرد: دانشگاه در اقتصاد دانش‌بنیان بخشی از درآمد و اقتصاد است و می‌تواند درصدی از درآمد را از فروش تکنولوژی و تعامل با شرکت‌ها کسب کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار