۱۸ تير ۱۳۹۶ ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۲۶۳۶۳
masjed (4)

معاون اداری مالی وزارت علوم از فرسوده بودن ساختمان‌های بیش از 40 دانشگاه کشور خبر داد و گفت: در بودجه سال 96 وزارت علوم اعتبار مشخصی برای بازسازی این ساختمان‌ها در نظر گرفته شده است که بر اساس برنامه ششم توسعه، این میزان اعتبار در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.


به گزارش عطنا، حسین عسگریان ابیانه در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: در بودجه عمرانی امسال بخشی از اعتبارات وزارت علوم برای نوسازی و بازسازی ساختمان‌های مراکز دانشگاه‌ها اختصاص یافته و این وزارتخانه به دنبال تقویت میزان اعتبارات تخصیصی این بخش است.


وی در ادامه با تاکید بر اینکه ساختمان‌های حدود 40 دانشگاه در کشور نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند، تصریح کرد: متاسفانه ساختمان‌های دانشگاه‌های قدیمی معمولا بالای 30 تا 40 سال و حتی بیشتر قدمت دارند که عمده این ساختمان‌ها نیازمند بازسازی هستند در این راستا طی سال جاری بخش عمرانی به صورت متمرکز به منظور مقاوم سازی این ساختمان‌ها بودجه در نظر گرفته است.


معاون اداری و مالی وزارت علوم در پایان خاطر نشان کرد: از امسال وزارت علوم بطور جدی دنبال مقاوم سازی و نوسازی ساختمان‌های فرسوده دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی قدیمی است و بودجه آن برای سال‌های آینده و در طول برنامه ششم توسعه قطعا افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار