۱۴ تير ۱۳۹۶ ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۲۵۶۴۶
Neshast Hamkari Oloum Ensani Iran Va Alman (70)

عابدین واحدیان در پایان نشست رؤسای دانشگاه‌های ایران و آلمان از تحقق تمام اهداف این نشست خبر داد.


عابدین واحدیان مظلوم، مدیر امور بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار عطنا در حاشیه نشست مشترک رؤسای دانشگاه‌های ایران و آلمان با اشاره اهداف این نشست گفت: هدف دوم این نشست ارائه تجربه‌های شرکت‌کنندگان از بین‌المللی‌سازی روابط دانشگاهی میان ایران و آلمان و هدف سوم شناسایی موانع و مشکلات پیاده‌سازی روابط علمی بود.


او افزود: این نشست توانست به اهداف تعیین شده برسد اما معتقدم باید از تجربه‎های بین‌المللی‌سازی موارد بیشتری گفته می‌شد، اگر این اتفاق می‌افتاد مشکلات و موانع توسعه همکاری‌ها هم مشخص می‌شد.


واحدیان درباره تأثیر بین‌المللی‌سازی بر تحول علوم انسانی هم گفت: این تأثیر در دو بعد است؛ ما می‌توانیم در بین‌المللی‌سازی بر علوم انسانی و ادبیات در کشورهای اروپایی تأثیرگذار باشیم از طرف دیگر می‌توانیم تا حدودی از روش‌شناسی تحقیق کشورهای اروپایی و نگاهی که آنها به مسائل زندگی اجتماعی دارند استفاده کنیم.


مدیر امور بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه خاطرنشان کرد: استادان آلمانی علاقه‌مند هستند که در مورد مسائل علوم انسانی و اجتماعی، دینی، نگاه دینی به علوم انسانی و تأثیر علوم انسانی از دین و فرهنگ مطالعاتی را در کشور داشته باشند.


او با تأکید براینکه در بین‌المللی‌سازی علوم انسانی فعالیت یک طرفه امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: اگر ما بخواهیم در علوم و تکنولوژی‌های پیشرفته با آلمان کار کنیم این همکاری یک طرفه است اما در حوزه علوم انسانی دانشگاه‌های ایران حرف‌های خوبی برای گفتن دارند.


واحدیان با بیان اینکه اسلامی‌سازی علوم انسانی مانعی برای بین‌المللی‌سازی این حوزه نیست، اظهار کرد: علوم انسانی در کشور ما متأثر از تجربه‌های دینی ماست، بنابراین ما می‌خواهیم نقش دیدگاه‌های دینی را در این علوم در جای خودش ببینیم. اسلامی‌کردن علوم انسانی به معنای دوری از واقعیت اجتماعی نیست و اروپایی‌ها هم به مطالعه این بخش علاقه‌مند هستند.


او در خاتمه خاطرنشان کرد: دانشگاه‌علامه‌طباطبائی در ایجاد شبکه‌های همکاری ایرانی-اروپایی بسیار خوب عمل کرده است که در زمینه توانسته به دیگر دانشگاه‌های داخلی هم در این همکاری‌ها کمک کند.


به گزارش عطنا، نشست همکاری بین‌المللی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه‌های ایران و آلمان روزهای دوشنبه و سه شنبه(۱۲ و 13 تیر) در دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار