۱۴ تير ۱۳۹۶ ۱۷:۳۴
کد خبر: ۱۲۵۵۷۸
salar-amoli

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی این وزارتخانه، گفت: دانشگاه علامه طباطبائی به خاطر برگزاری برنامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های علمی بین‌المللی به نوعی در میان دانشگاهیان منطقه شناخته شده است.


حسین سالار آملي در حاشیه نشست مشترک رؤسای دانشگاه‌های ایران و آلمان در دانشگاه علامه طباطبائی در گفتگو با خبرنگار عطنا، بیان کرد: دانشگاه علامه در زمینه فعالیت‌های بین‌المللی اصطلاحاً «رو» آمده است و این روند باید ادامه پیدا کرده و مسئولان دانشگاه نیز در این زمینه که تاکنون عملکرد موفقی از خود نشان داده‌اند، نباید عقب بنشینند.


سالارآملی تصریح کرد: روند بین‌المللی‌‌سازی دانشگاه‌ها در کشور به خصوص توسط دانشگاه علامه طباطبائی در حال پیگیری است که مراکز و نهادهای علمی ما باید در این زمینه ارتباطات خود را بیشتر و گسترده‌تر کنند.


وی با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبائی می‌تواند طی یک برنامه 5 ساله نقشه راه و زمینه‌های پیشرفت خود را در حوزه بین‌الملل ترسیم کند، گفت: البته باید کشورهای هدف خود را مشخص کرده و با اجرای یک نقشه عملیاتی زمینه‌های تبادلات علمی و همکاری‌های بین‌المللی با سایر دانشگاه‌های دنیا را فراهم کند.


 رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم خاطرنشان کرد: به نظر ما بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها در ایران و ارتباط آن‌ها با سایر دانشگاه‌های دنیا کار زیاد سختی نیست و به عنوان مثال همین دانشگاه علامه طباطبائی با یک برنامه و نقشه راه توانسته است خود را در میان دانشگاه‌های منطقه و دنیا مطرح کند که جای خوشحالی دارد.


وی در ادامه به سخنرانی خود در جمع روسای دانشگاه‌های ایران و آلمان اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در ایران دارای سیستم محکمی بوده که توانسته است به مراکز علمی و آموزشی در زمینه علم و فناوری کمک فراوانی کند.


سالار آملی با بیان اینکه ایران به علوم و دانش خود متکی است، گفت: وقتی ما می‌توانیم ماهواره به فضا پرتاب کنیم و داروهای مورد نیاز بیماران خود را در داخل تولید کنیم، قطعاً در زمینه‌های دیگر هم می‌توانیم موفیقت داشته باشیم.


وی در رابطه با همین موضوع بیان کرد: ما باید جامعه به خصوص حوزه اقتصادی خود را طوری به دانش روز دنیا مجهز کنیم که بتوانیم بر اساس آن، دست به تولید ثروت بزنیم.


قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه ایران از نظر علم و فناوری در منطقه جایگاه بی‌نظیری دارد، گفت: با توجه به دانش آموختگان و سرمایه انسانی بالایی که کشورمان در اختیار دارد، از اقتصاد متکی بر منابع طبیعی به سوی اقتصاد دانش‌بنیان در حال تغییر جهت هستیم.


وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مسئول اصلی گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی هستند و وزارت علوم نقش سیاست‌گذاری، هدایت و پشتیبانی را در این حوزه برعهده دارد، افزود: برنامه داریم طی سال‌های آینده و تا سال ۲۰۱۸ همکاری‌های میان ایران و اتحادیه اروپا را در حوزه آموزش عالی و فناوری افزایش دهیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار