۱۰ تير ۱۳۹۶ ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۲۴۳۴۹
Nematollahi---04

نادر نعمت‌ا‌لهی درباره مصاحبه دکترای دانشگاه علامه اظهار کرد: تعداد دانشجویانی که سازمان سنجش برای دانشگاه علامه اعلام کرده است، در حدود 8 هزار نفر بود که از این تعداد تنها سه هزار نفر اقدام به ثبت‌نام کردند.


به گزارش عطنا، دکتر نادر نعمت‌ا‌لهی، معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی درباره وضعیت برگزاری مصاحبه دکترا و ظرفیت پذیرش هر رشته در این دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار عطنا، گفت: ما حدود 50 رشته داریم که هر کدام از آنها تعدا پنج نفر دانشجو را جذب می‌کنند و در پردیس دانشگاه نیز حدود 30 رشته داریم که جذب آنها نیز هر کدام پنج دانشجو  است.


وی با اشاره به تعداد دانشجویان دعوت شده به مصاحبه دکترای دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: تعداد دانشجویانی که سازمان سنجش برای دانشگاه علامه اعلام کرده است، در حدود 8 هزار نفر بود که از این تعداد تنها سه هزار نفر اقدام به ثبت‌نام کردند.


معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی درباره نحوه امتیازبندی مصاحبه دکترا بیان کرد: با توجه به آنچه سازمان سنجش اعلام کرده است، 50 درصد نمره را سازمان سنجش از طریق آزمون سراسری درج می‌کند و 50 نمره باقی‌مانده نیز در دست دانشگاه است که از این 50 نمره 20 نمره مربوط به مدارک (آموزشی، پژوهشی) است و 30 نمره نیز در مصاحبه و توسط استادان به آنها داده می‌شود.


وی درباره دلایل برگزار نشدن آزمون کتبی در دانشگاه علامه طباطبائی هم اظهار کرد:  آزمون کتبی تنها در سال گذشته برگزار شد و سال‌های گذشته نیز این آزمون برگزار نمی‌شد؛ عدم برگزاری آزمون کتبی نیز به این دلیل است که پس از بررسی آماری که بین نمرات کنکور، مصاحبه و کتبی انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که  آزمون کتبی تاثیر چندانی بر قبولی دانشجویان نداشته است و بیشتر قبولی به آزمون سازمان سنجش و مصاحبه بر می‌گردد. به همین دلیل در شورای دانشگاه مصوب کردیم که هر رشته‌ای بنا به نیازهای خود آزمون کتبی را برگزار کند.


معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: تنها یکی از رشته‌های ما با عنوان «آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان» که برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود هم آزمون کتبی و هم مصاحبه برگزار می‌کند.


نادر نعمت‌الهی درباره زمان اعلام نتایج نهایی آزمون مصاحبه اعلام کرد: نتابج نهایی این مصاحبه در هفته اول شهریور از طریق سایت دانشگاه علامه اعلام خواهد شد.


این مسئول درباره روند برگزاری آزمون مصاحبه امسال یادآور شد: در سال‌های گذشته دانشگاه‌ها در انتخاب دکترا حق اظهار نظر داشتند که این عمل اکنون کاهش یافته است؛ به عنوان مثال در گزینش دانشجوی سال‌های گذشته 30 درصد متعلق به سازمان سنجش بود  و 70 درصد متعلق به دانشگاه،  ولی اکنون این روند به صورت 50 -50 تدوین شده است.


وی افزود: علاوه بر این نیز در سال قبلی که آزمون کتبی برگزار شد، 100 درصد قبولی دانشجویان دکترا در اختیار دانشگاه‌ها بود که این امر، اکنون بدین صورت انجام نمی‌گیرد.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار