۲۲ تير ۱۳۹۴ ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۲۱۷۲

حجت الاسلام فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نشست خبری که صبح امروز پیرامون نحوه اعزام و ثبت‌نام دانشگاهیان برای سفر به عتبات برگزار شد، گفت: در سال 94 قرار بود 18 هزار نفر از دانشگاهیان را به عمره اعزام کنیم اما با مسائلی که پیش آمد و منجر به تعطیلی عمره شد فقط 5 هزار و 600 نفر از دانشجویان به عمر اعزام شدند و ما بقی نتوانستند در این سفر معنوی حضور داشته باشد.


وی افزود در بحث عمره ما تابع سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری هستیم و طبیعتاً‌ اگر اعزام به عمره آغاز شود اولویت با کسانی است که سال قبل اعزام نشده‌اند.


حجت‌الاسلام فقیهی تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های جدید دیگر ما اعزام دانشگاهیان به عتبات است و در این راستا تا به حال 12 دوره دانشگاهیان به عتبات اعزام شدند که در این 12 دوره بیش از 100 هزار نفر حضور داشتند.


رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تأکید کرد: ما هر ساله در سفرهای عتبات و عمره نظرسنجی انجام می‌دهیم و در آخرین نظر سنجی متوجه شدیم 74 درصد از دانشجویان که به عتبات اعزام شدند برای اولین بار است که در این سفر حضور داشتند. و در بین اعزام شوندگان 50 درصد دانشگاهیان در حال تحصیل، 27 درصد دانشگاهیان شاغل و 12 درصد هم از اساتید دانشگاه بودند.


وی افزود: طبق نظر سنجی 58 درصد از اعزام شدگان کارشناسی،‌16 درصد کارشناسی ارشد و 14 درصد مدرک دکتری داشتند.


حجت الاسلام فقیهی یادآور شد: ما در هر اعزامی بسته‌های فرهنگی را برای دانشگاهیان ارسال می‌کنیم که این بسته‌ها طبق نظرزسنحی ما به 62 درصد از دانشگاهیان رسیده است که آمار نسبتاً‌ خوبی است. البته 38 درصد از دانشگاهیان این بسته را دریافت نکردند.


رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تصریح کرد: ما برای دانشگاهیان در نجف اشرف برنامه ویژه‌ای داریم که در سا‌ل‌های گذشته طبق نظرسنجی‌های گذشته 66درصد از این برنامه‌ها نسبتاً‌ راضی بودند.


فقیهی اضافه کرد: ثبت نام دور سیزدهم عتبات دانشگاهیان از فردا 23 تیر آغاز می‌شود و تا دوم مرداد ادامه دارد. علاقمندان می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان (لبیک) مراجعه کنند.


وی تأکید کرد: سوم مرداد قرعه‌کشی انجام خواهد شد و برندگان این قرعه کشی در اولین اعزام که 20 مرداد خواهد بود، اعزام می‌شوند.


رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اظهار داشت: اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات سه ماه ادامه خواهد داشت و روزانه دو کاروان اعزام خواهیم کرد که یک کاروان به صورت زمینی و یک کاروان بصورت هوایی خواهد بود که در مجموع 7 هزار نفر اعزام خواهند شد.


حجت الا‌سلام فقیهی خاطر نشان کرد: هتل‌ها برای دانشگاهیانی که به عتبات اعزام می‌شوند هماهنگ شده و در بحث اعزام هوایی برای هر نفر یک میلیون و 550 هزار تومان هزینه خواهد شد.


وی افزود: مهم‌ترین ویژگی کاروان دانشجویی جوان بودن، باسواد بودن و برنامه‌های فرهنگی است که در سه بازه زمانی انجام می‌شود.


فقیهی تأکید کرد: ما با برخی از بانک‌ها صحبت کردیم که بتوانیم یک میلیون وام برای دانشجویانی که به عتبات اعزام می‌شوند از طریق بانکی که معرفی خواهیم کرد بگیریم.


حجت‌الاسلام فقیهی در خاتمه اظهار داشت: این سفر به عتبات عالیات 7 روزه خواهد بود و اولویت با کسانی است که قبلاً‌ ثبت‌نام کرده بودند و ولی مشرف نشده بودند.



منبع: فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار