۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۱۲۵۳
taghavi

به گزارش عطنا ، مهدی تقوی با اشاره به این‌که شیوه‌ای که پرداخت یارانه با آن شروع شد روش بسیار نامناسبی برای اجرای این طرح بود، اظهار کرد: در انگلستان در طرحی مشابه از افراد ثروتمند مالیات دریافت می‌شود و با آن هزینه درمانی و خرید مواد غذایی را به همه مردم نیازمند می‌دهند تا آنها بتوانند این خدمات را ارزان‌تر دریافت کنند.

وی افزود: در حالی که دولت گذشته با اجرای غلط طرح یارانه رکود تورمی، رشد منفی، بیکاری بالا و در نهایت تورم 40 درصد ایجاد کرد و این اشتباه‌ترین نوع انجام این طرح بود که عنوان یارانه روی آن گذاشته شد.

این اقتصاددان خاطر نشان کرد: در جهت اصلاح این طرح دولت اعلام کرد که افرادی که نیازی به دریافت یارانه ندارند، انصراف دهند، اما اگر ثروتمندانی هستند که هنوز یارانه می‌گیرند این افراد قابل شناسایی‌اند و باید از این سیستم حذف شوند.

تقوی با تاکید بر این‌که روند شناسایی و حذف ثروتمندان با خطای بالا همراه است، عنوان کرد: برای مثال کسانی که در خیابان استانبول دلار و سکه می‌فروشند درآمد بالایی دارند، کارت اتحادیه ندارند و مالیات نیز نمی‌پردازند و یارانه هم می‌گیرند چطور می‌توان این افراد را شناسایی کرد و عده زیادی از این دست ثروتمندانی هستند که قابل شناسایی نیستند.

این اقتصاددان درباره‌ی نحوه صرف یارانه‌های صرفه‌جویی شده گفت: این مبالغ صرفه جویی شده باید سرمایه‌گذاری شده بیمارستان و مدارس دولتی در مناطق محروم ساخته شود و البته یارانه افراد کم‌درآمد‌تر را نیز افزایش یابد.

تقوی خاطر نشان کرد: افرادی که 600 تا 800 هزار تومان درآمد دارند نمی‌توانند هزینه‌های خود را بپردازند، لازم است یارانه این افراد بیشتر شود تا فقر در اقتصاد کشور کاهش یافته و زندگی عمومی مردم بهتر شود./ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار