۲۹ دی ۱۳۹۳ ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۱۲۰
azad hamze

دومین دوره مسابقات جهانی دانشجوی بازی ساز (بازی سازی 24 ساعته) با مشارکت نمایندگان 11 کشور در قالب 110 تیم به مدت 24 ساعت (از پنجشنبه 29 الی جمعه 30 آبان سال جاری) برگزار گردید.


در همین راستا حمزه آزاد، رئیس مسابقات جهانی دانشجوی بازی ساز طی گفتگویی با خبرنگار عطنا، جزئیاتی از نحوه برگزاری این مسابقات و مراسم اختتامیه آن بیان نمود.


وی اظهار داشت: موضوع این دوره از مسابقات "اتحاد و صلح جهانی" است که در قالب تصویری بر روی وبسایت مسابقات اعلام شد و شرکت کنندگان طبق آن به ساخت بازی با این موضوع پرداختند.


Theme_GSGDC2014




موضوع دومین دوره مسابقات

آزاد بیان نمود: این مسابقات که اولین سبک 24 ساعته در دنیا محسوب می شود، اولین بار با مدیریت ایران و با همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شورای عالی فضای مجازی برگزار شد که در دوره نخست این مسابقات در اسفند 92، 140 تیم از 23 کشور مشارکت داشتند که 62 بازی در بازه زمانی 24 ساعته ساخته شد که علاقه مندان می توانند آن را از وبسایت مسابقات دریافت نمایند.


مدیرعامل شرکت بازی سازان جوان با اشاره به بهبود کیفیت این دوره از مسابقات نسبت به سال گذشته بیان داشت: کشورهای شرکت کننده بر حسب تعداد تیم های حاضر در مسابقات به ترتیب: ایران، آمریکا، هند، مراکش، فرانسه، برزیل، اندونزی، ترکیه، اردن، پاکستان و ویتنام بوده اند و جوایز این دوره از مسابقات به ترتیب 2000$، 1500$ و 1000$ است.


این فعال دانشجویی همچنین در خصوص آئین اختتامیه این مسابقات گفت: با توجه به ماهیت علمی و دانشجویی مسابقات، بنا داریم مراسم اختتامیه را در یکی از دانشگاه های معتبر تهران و با حضور مقامات عالی رتبه کشوری، برگزیدگان، فعالان و علاقه مندان این حوزه در پایان اسفند ماه سال جاری برگزار نمائیم.


GSGDC


حمزه آزاد در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار عطنا مبنی بر چگونگی نحوه شرکت دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در این رویداد جهانی، اظهار داشت: با توجه به اتمام دومین دوره مسابقات، امکان شرکت دانشجویان علاقه مند برای سال جاری میسر نمی باشد اما فراخوان سومین دوره این مسابقات در پاییز سال 94 اعلام خواهد شد و دانشجویان بازی ساز می توانند فعالیت های گروهی خود را جهت حضور در مسابقات سال آتی، آغاز نمایند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار