۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۳۹
کد خبر: ۸۷۶۷۳
Eftetah Namayeshgah beynol melali Ghoran (19)

مدیر فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه این دانشگاه برای دومین سال پیاپی در نمایشگاه قرآن حضور می‌یابد، به بیان جزئیات فعالیت‌های غرفه این دانشگاه در نمایشگاه قرآن پرداخت.


به گزارش عطنا، مرتضی خرسندی، عضو هیئت علمی و مدیر فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی، در گفت‌وگو با ایکنا در مورد فعالیت‌های غرفه این دانشگاه در نمایشگاه قرآن، گفت: این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور طبیعتاً در زمینه‌های قرآنی همیشه فعال بوده و هست. این فعالیت‌ها چه به لحاظ علمی و به چه لحاظ فعالیت اجرایی بوده است.


وی با تأکید بر اینکه این دانشگاه تلاش دارد تا آنچه وظیفه خود می داند را در حوزه قرآن انجام دهد، افزود: سال گذشته در همین نمایشگاه طرحی با عنوان طرح «مائده» رونمایی شد که در سالی که گذشت جلسات متعددی با حضور استادان مختلف قرآنی در دانشگاه برگزار شد در این راستا که برنامه‌ریزی برای گسترده‌تر شدن فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه صورت بگیرد.


خرسندی تصریح کرد: نتیجه آن برگزاری کلاس‌های مختلف قرآنی در دانشگاه و در پایگاه‌های مختلف به خصوص در دو خوابگاه بزرگ دانشگاه بوده است. در پایان این کلاس‌ها که در هفته‌های اخیر بوده است، جشنواره قرآنی را برگزار کردیم که در این دو پایگاه و با حضور استادان برجسته قرآنی کشور برگزار شد.


مدیر فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: امسال نیز در نمایشگاه قرآن غرفه را برای عرضه فعالیت‌هایی که در طول سال گذشته داشته‌ایم، برقرار کرده‌ایم. غرفه دانشگاه طباطبائی چند بخش دارد که یک بخش از آن طرح‌ها، پایان‌نامه‌ها و کتاب‌های حوزه قرآن است که در دانشگاه تولید شده است. در کنار آن فعالیت‌های هنری که در زمینه قرآنی انجام می‌شود نیز در غرفه عرضه می‌شود. بخشی نیز برای کودکان در نظر گرفته شده و در آنجا مسابقات قرآنی برای کودکان برگزار می‌شود.



وی بیان کرد: همچنین دانشجویان در شب‌های مختلف در غرفه حضور پیدا خواهند کرد و نشست‌ها و بحث‌های دورهمی قرآنی را برگزار خواهند کرد. ضمن اینکه در این ۲۰ روز نمایشگاه از استادان دعوت شده است تا مجموعه‌ای از کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی در نمایشگاه اجرا شود تا ماهیت دانشگاهی غرفه نسبت به غرفه‌های دیگر مجزا شود.


خرسندی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه نشست‌های در نظر گرفته شده در غرفه دانشگاه علامه طباطبائی در راستای شعار نمایشگاه و شعار سال است، خاطرنشان کرد: امسال برای دومین بار است که در نمایشگاه قرآن حضور داریم و با توجه به تجربه سال قبل امسال تصمیم گرفتیم تا در نمایشگاه حضور پیدا کنیم.


مدیر فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود در مورد جشنواره قرآن و عترت دانشجویان این دانشگاه نیز گفت: این جشنواره در مرحله دانشگاهی و منطقه‌ای برگزار شده است، امسال استقبال از جشنواره نسبت به سال قبل بسیار گسترده‌تر بود.


وی در ادامه در مورد آمار شرکت‌کنندگان در جشنواره قرآن و عترت دانشجویان این دانشگاه اظهار کرد: تعداد ثبت نام کنندگان در بخش شفاهی جشنواره ۳۸۰ نفر بوده است. کل دانشجویان دانشگاه علامه ۱۷ هزار نفر هستند که البته بخش زیادی از آنها در سطح ارشد و دکتری هستند و حضور کمی در دانشگاه دارند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار