۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ۰۸:۳۸
کد خبر: ۷۷۱۲۶
daneshjoo

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان شرایط امحای پرونده‌های دانشجویی در شورای انضباطی را تشریح کرد.


به گزارش عطنا، ابوالحسن ریاضی در گفت‌گو با مهر با اشاره به ارجاعات دانشجویی به شوراهای انضباطی در سال ۹۵ گفت: در سال ۹۵ جلسات شورای انضباطی برگزار شد در هر جلسه شاید بیشتر از ۱۰ پرونده نداشتیم.


وی ادامه داد: بخش عمده این پرونده‌ها مربوط به درخواست امحا بود که زمان آن سپری شده و جرایم خفیفی را شامل می‌شد. البته در قانون نیز پیش بینی شده که دانشجو می‌تواند درخواست امحا دهد.


معاون اموردانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان درباره اینکه سالانه چه تعداد پرونده‌های انضباطی دانشجویان امحا می‌شود افزود: تعداد پرونده‌های امحایی به درخواست‌هایی که ارائه می‌شود، بستگی دارد.


وی ادامه داد: عمده جرایم دانشجو در شوراهای انضباطی که جرایم خفیفی را نیز شامل می‌شود مربوط به دوره کارشناسی است و دانشجو در دوره بعد از دکتری که مشغول کار می‌شود درخواست امحا را ارائه می‌کند.


ریاضی با ارائه مثال‌هایی در خصوص چگونگی تصمیم گیری در مورد امحا برخی از جرایم دانشجویی، افزود: درمورد تقلب، چون ۲۵ صدم در کارنامه دانشجو می‌ماند درخواست امحا تقلب ارائه می‌شود و شورای انضباطی متناسب با موقعیتی که فرد دارد در مورد آن تصمیم گیری می‌کند.


وی ادامه داد: اگر فرد درخواست امحا را برای موقعیت هیئت علمی ارائه داده باشد، امحا صورت نمی‌گیرد اما در مشاغل اداری که مشاغل جاری هستند برای اینکه آینده فرد را با آراء خود دچار مشکل نکنیم، این درخواست را اجرایی می‌کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار