۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ۱۳:۴۳
کد خبر: ۷۶۱۶۶
daneshafzaii roosi 1-1 (2)

دوره آموزش زبان فارسی برای گروهی از دانشجویان خارجی که از بهمن ماه در دانشگاه علامه‌طباطبائی شروع شده بود، با برگزاری مراسم اختتامیه در دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی به کار پایان داد.


به گزارش عطنا، در این مراسم که عصر دوشنبه، 23 اسفندماه در دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی برگزرا شد، رضا مرادصحرایی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی با اشاره اینکه امروز اختتامیه‌ای برای پایان دوره آموزش زبان فارسی برای برخی دانشجویان روسی است، گفت: ما این دوره دانش‌افزایی را از 18 بهمن شروع کردیم، و در حال حاضر امتحانات دوره برگزار و مدارک موفقیت دانشجویان نیز صادر شده است. امروز تعدادی از دانشجویان روسی به کشورشان باز می‌گردند اما باقی فارسی‌آموزان تا پایان ترم کلاس خواهند داشت.


صحرایی با بیان اینکه ابتدا برای گروه‌بندی دانشجویان یک آزمون تعیین سطح برگزار شد، اظهار کرد: پس از مشخص شدن تعیین سطح افراد آنها را در گروه تقسیم کردیم و در حدود یک ماه و نیم، نزدیک 100 ساعت آموزش در قالب 18 واحد ترجمه فارسی به روسی، فارسی عمومی، دستور زبان فارسی و.... برگزار کردیم.


عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه گفت: پس از شروع کلاس‌ها 3 نفر از کره جنوبی و یک نفر از اسپانیا به این دوره افزوده شدند که سعی کردیم با برگزاری کلاس‌های خصوصی آنان را نیز به سطح قابل قبولی برسانیم.



روس‌ها بهترین یادگیرنده زبان فارسی هستند



به گفته وی 200 دانشگاه در دنیا رشته زبان فارسی دارند و بنیاد سعدی در 85 کشور نمایندگی دارد که در این میان، روس‌ها بهترین یادگیرنده زبان فارسی هستند.


صحرایی با بیان اینکه زبان فارسی ویژگی‌های منحصر بفردی دارد که یادگیری آن را دشوار می‌کند، خاطر نشان کرد: فارسی جزء 5 درصد زبان‌هاست که از راست نوشته می‌شود، از طرف دیگر در نظام نوشتاری ما «نقطه» وجود دارد که پردازش ذهنی کلمه‌ها را دشوار می‌کند، همچنین نظام نوشتاری ما خاکستری است، یعنی در متون فارسی مصوت‌ها نوشته نمی‌شود، به همین دلیل بسیاری از فارسی‌آموزان خواندن و نوشتن به فارسی را کنار می‌گذارند.


معاون بنیاد آموزشی و پژوهشی بنیاد سعدی در خاتمه سخنانش گفت: 310 سال از ورود اولین فارسی‌آموزان روسیه به ایران می‌گذرد و امروز بهترین ایران‌شناسان دنیا در روسیه هستند، امیدوارم که این دوره برایتان مفید بوده و سُفرای خوبی برای زبان فارسی در کشور خود باشید.


در پایان مراسم از دانشجویان نمونه دوره دانش‌افزایی زبان فارسی تقدیر شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار