۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ۱۱:۴۶
کد خبر: ۷۲۹۹۱
ghanbari

مسئول خانه نشریات دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه نشریاتی که مواردی را رعایت کنند قطعاً حمایت مالی بیشتری دریافت می‌کنند، بیان کرد: تنها بخشی در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه که باید افراد متقاضی آن قبل از صدور مجوز، آموزش‌های لازم را دیده باشند، نشریات است.


به گزارش عطنا، علیرضا قنبری، سه‌شنبه، 10 اسفندماه در نشست هم‌اندیشی دانشجویان برگزیده دانشگاه علامه طباطبائی با مسئولان در سالن شورای ریاست این دانشگاه، اظهار کرد: یکی از مهمترین بخش‌های که دانشجویان نمونه می‌توانند در آن فعالیت کنند، خانه نشریات دانشگاه است.


وی با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ها، معمولاً بخشی به نام خانه نشریات و با دستورالعمل‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند، گفت:‌ یکی از مهمترین فعالیت‌های خانه نشریات صدور مجوز برای کسانی است که درخواست نشریه دارند.


قنبری با بیان اینکه دانشجویان به دو صورت حقیقی و حقوقی مجوز نشریه را کسب می‌کنند، خاطرنشان کرد: شخص حقیقی خود می‌تواند به صورت مشخص اقدام کند ولی شخص حقوقی باید در یکی از تشکل‌های دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی-دانشجویی عضویت داشته باشد.


وی گفت: خانه نشریات معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در زمینه حمایت مالی از نشریات هیچ فرقی بین آن‌ها نمی‌گذارد و تنها در چند مورد تبعیض مثبت مالی داریم و آن هم برای کسانی است که نشریات آن‌ها از نظر محتوا و گرافیک و اصول روزنامه‌نگاری از وضعیت بهتری برخوردار باشند.


مسئول خانه نشریات دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه نشریاتی که این موارد را رعایت کنند قطعاً حمایت مالی بیشتری دریافت می‌کنند، بیان کرد: تنها بخشی در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه که باید افراد متقاضی آن قبل از صدور مجوز، آموزش‌های لازم را دیده باشند، نشریات است.


او درباره همین موضوع گفت: 99 درصد هزینه چاپ نشریات را دانشگاه علامه طباطبائی پرداخت می‌کند که در مقایسه با حمایت سایر دانشگاه‌ها از نشریات غیرقابل مقایسه است و در این حوزه دانشگاه علامه جزو سرآمدان محسوب می‌شود.


مسئول خانه نشریات دانشگاه علامه طباطبائی یادآور شد: در مقایسه با سایر دانشگاه‌های کشور مثلاً دانشگاه تهران به هر نشریه‌ای که در این دانشگاه منتشر می‌شود در نهایت 50 هزار تومان حمایت مالی می‌کند و یا دانشگاه شیراز که در همین حدود است. ضمن‌آنکه دانشگاه علامه طباطبائی برای طراحی نشریه نیز مبلغی جداگانه برای گرافیک نشریه در اختیار مسئولان آن قرار می‌دهد.


وی خاطرنشان کرد: معمولاً قبل از شروع هر ترم دوره‌ای دو روزه برای متقاضیان مجوز نشریه برگزار می‌شود که در آن شرکت‌کنندگان با مباحث روزنامه‌نگاری، حقوق مطبوعات و سایر حداقل‌ها در این زمینه برای انتشار نشریه آشنا می‌شوند.


قنبری با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه علامه توانسته‌اند در مسابقات کشوری جشنواره نشریات دانشجویی تیتر9 با حضور 14 هزار اثر 9 مقام را در بخش‌های مختلف به خود اختصاص دهند، گفت: قرار بود مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی در زمینه چاپ نشریه با معاونت فرهنگی و اجتماعی همکاری داشته باشد و در این زمینه نیز دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه دستور همکاری داده بودند ولی تاکنون خبری نشده است.


وی اظهار امیدواری کرد که هر چه سریعتر زمینه چاپ نشریات دانشگاه علامه طباطبائی در چاپخانه این دانشگاه که زیر نظر مرکز انتشارات و چاپ معاونت پژوهشی است، چاپ شوند.


قنبری یادآور شد: دانشجویان دانشگاه می‌توانند درخواست مجوز برای انتشار نشریه داشته‌ باشند به شرطی که در مقطع کارشناسی 28 واحد را گذارنده و برای دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکتری اینکه در حال تحصیل باشند، کفایت می‌کند. ضمن‌آنکه دانشجو نباید سه بار پشت سر هم مشروط شده باشد و یا اینکه محکومیت منجر به توبیخ کتبی و درج در پرونده داشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: خانه نشریات به دانشجویانی که می‌خواهند در حوزه‌های تخصصی نیز نشریه منتشر کنند مجوز اعطا می‌کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار