۰۷ اسفند ۱۳۹۵ ۱۲:۰۳
کد خبر: ۷۱۵۴۱
payan name daneshjuee

دبیر علمی شانزدهمین جشنواره پایان‌نامه‌های دانشجویی گفت: از بین آثار رسیده به جشنواره به ترتیب آثار گروه علوم انسانی با درصد77 بیشترین فراوانی را داشتند و سپس آثار گروه‌های هنر و معماری با 22 درصد در مرحله دوم قرار گرفت.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، عادل تقوی دبیر جشنواره پایان‌نامه‌های دانشجویی در اختتامیه این جشنواره گفت: از مردادماه با فراخوانی که داده شد آثار علوم انسانی و هنر و معماری که در مقاطع دکتری و کارشناسی‌ارشد تدوین شده بودند به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و در نهایت 22 اثر در بخش‌های جنبی و ویژه دریافت شد.


وی افزود: بعد از 4 مرحله داوری توسط استادان جهاد دانشگاهی در غالب تیم‌های داوری تخصصی در 15 گروه مجزا با 15 سرگروه و 50 داور کمیته علمی جشنواره منتخبین را برگزیدند.


تقوی گفت: از سال 74 جشنواره پایان‌نامه‌های دانشجویی توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی پایه‌گذاری شده است و در طول این دوره‌ها 77 هزار و 750 اثر ارسال شده و 626 دانشجو برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شدند.


دبیر جشنواره پایان‌نامه‌های دانشجویی اظهار کرد: از بین آثار رسیده به جشنواره به ترتیب آثار گروه علوم انسانی با درصد 77 بیشترین فراوانی را داشتند و بعد آثار گروه‌های هنر و معماری با 22 درصد در مرحله دوم قرار گرفتند.


وی ادامه داد: بیشترین آثار رسیده در حوزه دین بود و بعد از آن آثار رشته مدیریت و سپس روان‌شناسی و ادبیات در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.


تقوی گفت: 80 درصد آثار در مقطع ارشد و 19 درصد در مقطع دکتری و یک درصد در مقطع کارشناسی بوده است.


دبیر شانزدهمین جشنواره پایان‌نامه‌های دانشجویی بیان کرد: در این دوره از جشنواره رشد 7 درصدی دانشجویان دوره دکتری را نسبت به دوره‌های قبل داشتیم و از لحاظ فراوانی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی 86 درصد و دانشگاه‌های آزاد 14 درصد شرکت‌کنندگان را به خوداختصاص دادند.


وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار در شانزدهمین دوره از این جشنواره مسابقه‌ای در قالب دفاع 3 دقیقه‌ای از پایان‌نامه را پیش‌بینی کردیم و از میان شرکت‌کنندگان سه نفر به مرحله نهایی راه یافتند و در نهایت یک نفر در این مسابقه برگزیده شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار