۰۷ شهريور ۱۳۹۵ ۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۸۵۰۲

ekhtetamie - daneh afzayi (1)


21:00 پایان مراسم اختتامیه


فارسی‌آموزان در انتهای مراسم امشب‌، به صورت دسته‌جمعی عکس گرفتند و خاطره آخرین روزهای خود را در ایران، ثبت کردند.



ekhtetamie - daneh afzayi (2)


20:40  اهدای یادگاری به فارسی‌آموزان


در مراسم اختتامیه دوره دانش‌افزایی به فارسی‌آموزان، هدایایی به رسم یادبود اهدا شد. این هدایا عبارتند از:




  • یک عدد (دی.وی.دی) از عکس‌های دوره

  • نرم‌افزار سروش سخن در برگیرنده آثار شاعران پارسی

  • یک عدد آرم برجسته دانشگاه علامه طباطبائی به صورت تابلو

  • دو عدد (دی.وی.دی) موسیقی حسام‌الدین سراج شامل دو آلبوم «گریه های بهانه» و «شهر آشنایی او»

  • عکس دسته‌جمعی از زبان‌آموزان در عمارت چهل ستون اصفهان به صورت تابلوی شاسی


 

20:00 سخنرانی دکتر حداد عادل


Hadad-Adel

سخنرانی دکتر غلامعلی حدادعادل، مشاور مقام معظم رهبری، رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و رئیس بنیاد علمی – آموزشی سعدی در مراسم اختتامیه هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی که در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی در حال برگزاری است، آغاز شد.


وی گفت: خدا را شکر می‌کنم که به ما توفیق داد این دوره را به‌خوبی برگزار کنیم. امیدوارم این دوره مفید بوده و شما ازنظر یادگرفتن زبان فارسی، پیشرفت کرده باشید.


حداد عادل با اشاره به اینکه 90 ساعت آموزش کم نیست و می‌تواند برای همیشه چراغ زبان فارسی را در دل شما نگه بدارد، بیان کرد: امیدوارم اقامت 4 هفته‌ای شما در ایران برایتان خاطره‌ای خوش به‌جا گذاشته باشد.


وی افزود: امیدوارم در ایران به شما خوش گذشته و کشور ما را با خاطره‌ای خوش ترک کنید. ضمن‌آنکه ما هم خاطره بسیار خوبی از حضور شما در ایران داریم و تصویر این دوره را همواره در دل خودمان حفظ می‌کنیم.


رئیس بنیاد سعدی اذعان کرد: درمجموع این دوره یک تصویر از ایران در ذهن شما شکل گرفت. ما نمی‌دانیم آن تصویر دقیقاً چه تصویری است. ولی مهم این است که حس کردید ما ایرانی‌ها چقدر به زبان فارسی خودمان علاقه‌مند هستیم.


وی ادامه داد: ما دوست داریم زبان فارسی در کشور خود ما نیز قوت بیشتری بگیرد و زبان ما در دنیا رواج پیدا کرده و آموخته شود. تعداد زیادی از مردم دنیا این زبان را بدانند و با گنجینه‌های آن آشنا شوند.


حدادعادل افزود: روز اولی که مراسم آغازین و افتتاحیه این دوره بود به شما عرض کردم با ایرانی متفاوت از کشوری که برخی از رسانه‌ها به شما معرفی کرده‌اند، روبرو می‌شویم.


وی یادآور شد: آمریکایی‌ها در چند سال گذشته البته نه ملت آمریکا بلکه بیشتر دولت‌مردان این کشور این‌طور وانمود کرده‌اند که خطری بالاتر از ایران برای صلح جهان وجود ندارد. حالا دوست دارم پیش خودتان قضاوت کنید که مردم و ملت ایران که این چند هفته تجربه همزیستی با آنان را داشته‌اید، خطری برای صلح جهان هستند؟ (در این هنگام برخی از زبان‌آموزان با صدای بلند اعلام کردند: خیر).


رئیس بنیاد سعدی خاطرنشان کرد: دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا در برنامه‌ای انتخاباتی درمجموع 64 بار از ایران به‌عنوان خطر یاد می‌کنند درحالی‌که ایران برای کسانی که امنیت دنیا را به خطر می‌اندازند، خطرناک است.


وی خطاب به زبان‌آموزان شرکت‌کننده در این مراسم خاطرنشان کرد: در این سفر 4 هفته‌ای که در ایران تجربه کردید و به مسافرت و دیدوبازدید رفتید چند بار مردم را در کوچه و بازار در حال دعوا باهم دیدید؟ آیا مردم ایران مردمی در حال تنش و درگیری باهم بودند؟ یا مردمی در حال تلاش و کوشش که برای ارتباط با سایر مردم جهان آغوش خود را باز می‌کنند؟


حدادعادل در همین ارتباط ادامه داد: ایران را با کشوری مثل آمریکا که می‌گوید همه باید فقط به حرف من گوش دهند ولی در هر 24 ساعت چندین نفر با اسلحه گرم در آنجا کشته می‌شوند، مقایسه کنید.


وی با اشاره به اینکه تقاضای من از زبان‌آموزان این دوره این است که آنچه را از ایران دیدند برای هم‌وطنان خود تعریف کرده و در رسانه‌ها نیز بنویسند، گفت: شما زبان‌آموزان در کشورها و رسانه‌های خود سفیران صلح و دوستی برای ایران باشید.


رئیس فرهنگستان زبان و ادبیان فارسی دیگر تقاضای خود از زبان‌آموزان این دوره را ادامه یادگیری زبان فارسی عنوان کرد و افزود: امیدوارم زبان فارسی روزبه‌روز در نزد شما جایگاه بهتری پیدا کرده و ارتباط خود را نیز با بنیاد سعدی افزایش دهید.


وی با اشاره به اینکه برگزاری این دوره یک سرمایه بود که باید از سود آن یعنی آشنایی با شما زبان‌آموزان حداکثر استفاده صورت گیرد، اظهار کرد: جا دارد در پایان این دوره از همه زبان‌آموزان تشکر کنم که لطف کردید به ایران آمده و فارسی را آموختید و ما را نیز از دیدن خودتان خوشحال کردید.


حدادعادل ضمن تشکر از رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و معاونان و مدیران این دانشگاه، گفت: از دیگر همکاران و مسئولان برگزاری این دوره شامل سفیران و رایزنان فرهنگی کشور، مسئولان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شورا و هیئت امنای بنیاد سعدی و وزارت علوم تشکر می‌کنم.


رئیس بنیاد سعدی در پایان با دو بیت زیر از دانشجویان دوره دانش‌افزایی خداحافظی کرد.


فراغ و وصل جداگانه وصلتی دارد


هزار بار برو و صد هزار بار بیا


و


بهار دوستی ما خزان نمی‌گردد


گل همیشه بهار است آشنایی ما



19:27 دکتر حسین سلیمی: به جهان فارسی خوش آمدید


ekhtetamie---daneh-afzayi-(4)-salimii

سخنرانی دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در مراسم اختتامیه هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی که در دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی در حال برگزاری است، آغاز شد.


سلیمی گفت: اصطلاحی در فارسی داریم که در زبان‌های دیگر نیست و آن‌هم این عبارت است که «خسته نباشید».

وی با اشاره به اینکه برای ما جای افتخار بود که میزبان شما از اقصی نقاط جهان باشیم، اذعان کرد: آموزش و یادگیری زبان فارسی به معنای ورود به یک جهان جدید است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی افزود: شما زبان‌آموزان در یک ماه اخیر وارد دنیای جدید به نام زبان فارسی شده و به‌نوعی فرهنگ مرتبط با آن را نیز از نزدیک لمس کردید.

وی با بیان اینکه بخشی از زبان فارسی عشق، مهربانی و محبت بوده که حتماً نیز محبت ایرانی‌ها را در این مدت حس کردید، بیان کرد: ویژگی دیگر زبان فارسی عمق و معنای موجود در آن است که ایرانیان به عمق معنا توجه زیادی دارند.

سلیمی تأکید کرد: ویژگی دیگر زبان فارسی توجه به آسمان است. ما در جهان زبان و فرهنگ فارسی همیشه نگاهی به آسمان داشته و بخشی از حیات و جهان خود را در آسمان می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه شاید شما هم مثل ما ایرانی‌ها ستاره‌ای در آسمان داشته باشید، گفت: با ورود شما به دنیای زبان فارسی نه‌تنها با ستاره بلکه با کهکشانی از ستاره‌ها روبرو می‌شوید.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: از همه عزیزان و همکارانی که موجب نقش‌آفرینی ما در این دوره شده و به‌نوعی زمینه اتصال ما با زبان‌آموزان خارجی را فراهم کردند، تشکر می‌کنم. ضمن‌آنکه از دکتر حدادعادل در بنیاد سعدی که این فرصت را برای دانشگاه علامه طباطبائی ایجاد کرد نیز قدردانی می‌کنم.


دکتر نجار: برگزاری این دوره در مجموع مثبت بود


رئیس اداره آموزش بنیاد سعدی در حاشیه مراسم امروز نیز گفت: از نظر ما برگزاری دوره خوب بوده ولی باید ببینیم از نظر فارسی‌آموزان چطور بوده است. اهداف دوره برآورده شده و فارسی‌آموزانی که از ابتدای دوره حضور داشتند با آزمون‌ها و مصاحبه‌های که از آنان گرفته شده نشان می‌دهد که وضعیت خوبی دارند. 


نجار خاطر نشان کرد: در صحبت با فارسی‌آموزان متوجه شدیم که آنها هم بخش آموزشی و هم برنامه‌های فرهنگی ما را پسندیده‌اند و این دوره برایشان جالب و شگفت‌انگیز بود. برگزاری این دوره را در مجموع مثبت ارزیابی می‌کنم.


وی اضافه کرد: برگزاری مجدد این دوره در دانشگاه علامه طباطبائی به مسئولان این دانشگاه بستگی دارد. ضمن‌آنکه سختی‌های این دوره برای دانشگاه علامه بوده و از نظر ما کار به نحو احسن انجام شده و هماهنگی‌های خوبی بین دو طرف وجود داشت. 


رئیس اداره آموزش بنیاد سعدی افزود: هر کاری سختی‌های خاص خود را دارد. این دوره به خوبی برگزار شد و فکر می‌کنم هر دو طرف راضی هستند. در آینده بازخوردها این دوره را گرفته و بررسی می‌کنیم که وضعیت به چه صورت بوده و نکات منفی و مشکلاتی اگر وجود داشته باشد را برای دوره بعد برطرف می‌کنیم.




19:00 سخنرانی دکتر صحرایی: حتی یک ساعت غیبت نداشتیم


Sahrayiiii


دکتر رضا مرادصحرایی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی و عضو هئیت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در مراسم اختتامیه هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی که در دانشگاه علامه طباطبائی در حال برگزاری است، به ایراد سخنرانی پرداخت.


او گفت: من ابتدا از شما زبان آموزان تشکر می‌کنم و مخاطب اصلی من شما هستید. من به نمایندگی از بنیاد سعدی و دانشگاه علامه طباطبائی مسئول برگزاری این دوره بودم. امروز اختتامیه این دوره را برگزار می‌کنیم. در این دوره برنامه‌ها به دو بخش آموزشی و تفریحی و توریستی (فرهنگی و فوق برنامه) تقسیم شده بود.


مراد‌صحرایی بیان کرد: در این دوره ۲۰۹ زبان‌آموزی که به ایران آمده بودند، کلاس‌بندی شدند. بر مبنای یک آزمون استاندارد که نسخه بومی‌شده بنیاد سعدی از آموزش زبان فارسی به‌صورت جهانی است، زبان‌آموزان مورد ارزیابی قرار گرفتند که حتی در یک کلاس هم جابه‌جایی نداشتیم که نشان‌دهنده استاندارد قابل‌قبول آموزش‌ها در بنیاد سعدی است.

وی افزود: هرروز ۳۳ کلاس درس و درمجموع بیش از ۴۰۰ ساعت کلاس آموزشی در این دوره برگزار شد. از میان 190 زبان‌آموز شرکت‌کننده در این کلاس‌ها حتی یک ساعت هم غیبت نداشتیم.


معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی با بیان اینکه از میان ۵۲۶ استادی که تقاضای تدریس در این دوره را داشتند، ۳۵ نفر انتخاب شدند، اذعان کرد: آزمون پایانی این دوره در ۳ قالب چهارگزینه‌ای، نگارش و گفتگو برگزار شد. در هر سطح سه نفر که بیشترین پیشرفت را داشته و همچنین رتبه اول تا سوم را کسب کردند، انتخاب کردیم.


وی تأکید کرد: در این دوره برای همه زبان‌آموزان کارنامه صادر و بر روی سایت دانش‌افزایی قرار می‌گیرد.


مرادصحرایی افزود: همه دانشجویان در این دوره به‌جز ۲ دانشجو موفق به قبولی شدند. متأسفانه این ۲ دانشجو اخراج شدند و این تلخ‌ترین اتفاق این دوره بود.


وی با اشاره به اینکه 5 نفر از زبان‌آموزانی که رتبه‌های برتر را در این دوره کسب کردند، تجلیل می‌شوند، اظهار کرد: در این دوره برنامه‌های شاد و مفرحی نیز برای زبان‌آموزان اجرا شده که 28 مورد آن بازدید از نقاط مختلف فرهنگی، تفریحی و گردشگری شهر تهران بود.


صحرایی با انتقاد از برخی مشکلات ایجاد شده در اردوی زبان‌آموزان در اصفهان و میزبانی دانشگاه این شهر گفت: اگرچه مشکلاتی در این اردو ایجاد شد و بابت آن معذرت می‌خواهم ولی شما با مقایسه امکانات دانشگاه علامه طباطبائی با دانشگاه اصفهان متوجه تفاوت این دو دانشگاه شدید.



18:45  سخنرانی دکتر بجستانی:


bejestani

سخنرانی دکتر حسین سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در مراسم اختتامیه هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی  که در دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی در حال برگزاری است، آغاز شد.


در ابتدای این مراسم دکتر حسین سلیمی‌بجستانی گفت: از پیگیری‌های رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و معاونان دانشگاه برای برگزاری این دوره تشکر می‌کنم. ما توانستیم بدون هیچ مشکلی هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی را در دانشگاه علامه با موفقیت برگزار کنیم و هدف آن آموزش زبان فارسی به فارسی‌آموزان خارج از کشور بود.


او افزود: دانشگاه علامه یکی از بزرگ دانشگاه‌های کشور در حوزه آموزش عالی با مناسبات بین‌المللی است و این دوره زمینه‌ای را فراهم کرد تا پتانسیل تخصصی خود را نشان دهد. داشتن ۱۰ دانشکده به‌خصوص دانشکده زبان و ادبیات فارسی که زبان‌های زیادی را در جهت به زبان‌آموزان آموزش می‌دهد ازجمله ویژگی‌های این دانشگاه است.


سلیمی‌بجستانی تأکید کرد: برنامه‌های دوره دانش‌افزایی در دوره‌های قبل با تعداد و حجم کمتری برگزار می‌شد. ضمن‌آنکه ایران در ۸۵ کشور دنیا سفارت‌خانه و دفتر نمایندگی دارد و در آینده باید این برنامه رسمی‌تر برگزار می‌شود.


وی گفت: برای برگزاری این دوره طی تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد سعدی این قرارداد بسته شد و رابط اصلی برنامه دکتر رضا مراد‌صحرایی بودند که هم عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبائی و هم معاون آموزش و پژوهش در بنیاد سعدی هستند.


مسئول برگزاری هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی افزود:‌ در این دوره ۲۱۰  نفر از ۴۱ کشور دنیا به ایران آمدند و در کنار آموزش زبان فارسی، تمدن ایرانی را از نزدیک دیدند. هماهنگی خوبی بین دانشگاه علامه و بنیاد سعدی بود که ۱۰ کمیته مختلف، برگزاری این دوره را بر عهده داشتند.


وی با اشاره به اینکه در زمینه فعالیت‌های فوق‌برنامه و فرهنگی 31 برنامه برای زبان آموزان شامل 21 بازدید و 10 برنامه فرهنگی در نظر گرفته شده بود، بیان کرد: درمجموع 140 ساعت برنامه فرهنگی و فوق‌برنامه در این دوره اجرا شد که برگزاری کلاس سفالگری و خوشنویسی ازجمله آن‌ها بود.


سلیمی‌بجستانی با بیان اینکه برای تغذیه شرکت‌کنندگان در دوره دانش‌افزایی با هماهنگی اداره رستوران‌های دانشگاه غذاهای متنوع و مختلفی در نظر گرفته شد، گفت:‌ در این دوره بیش از 136 مورد تولید محتوا در قالب خبر، گزارش، مصاحبه و گزارش تصویری، 60 برنامه پوشش رسانه‌ای توسط خبرگزاری‌ها، مطبوعات و صداوسیما و 4 کلیپ تصویری با هماهنگی کمیته رسانه تولید شد.


وی با شاره به اینکه مجموع حراست دانشگاه علامه طباطبائی با 25 نفر از کارکنان خود این دوره را پوشش دادند، افزود: در این دوره ۹۰ ساعت آموزش رسمی توسط ۳۵ استاد ارائه شد.


سلیمی‌بجستانی درباره رضایت‌مندی فارسی‌آموزان از این دوره گفت: ۷۵ درصد از وضعیت اسکان خوابگاه، ۶۲ درصد از وضعیت تغذیه، ۷۰ درصد از کیفیت تدریس، ۹۰ درصد از میزان تأثیر دوره در آموزش زبان فارسی، ۸۸ درصد از فعالیت‌های فوق‌برنامه، ۷۶ درصد از برنامه‌های اجرا شده در خوابگاه، ۹۳ درصد از وضعیت استقبال و ۷۰ درصد از خدمات نقلیه و پشتیبانی رضایت داشتند.


او در انتها خاطرنشان کرد: برای اینکه معنای فرهنگ و ادب فارسی را بهتر بچشیم باید با زبان فارسی زندگی کنیم و اگر کم‌وکاستی‌هایی نیز از سوی دانشگاه علامه بود ما را در این زمینه ببخشید.



18:37 دکتر صحرایی در حاشیه مراسم اختتامیه:


ekhtetamie---daneh-afzayi-(3)---sahrayi

به عملکرد دانشگاه علامه، نمره 20 به اضافه دو می‌دهم!


دکتر رضامراد صحرایی، در حاشیه مراسم اختتامیه هشتاد سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی به خبرنگار عطنا گفت: این دوره که با حضوری مهمانان از پنج قاره و 41 کشور برگزار شد، برنامه سنگینی بود و انصافاً با توجه به زمانی که به دانشگاه علامه ابلاغ شد و مهلت اندکی که وجود داشت، از عملکرد دانشگاه عمیقا راضی‌ هستم.


معاون آموزشی بنیاد سعدی افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که در برگزاری این نوع دوره‌ها وجود دارد و سیستم پیچیده‌ای که در آن مورد نیاز است، و با توجه به تجربه خود من در دوره قبلی در دانشگاه شهید بهشتی و دوره قبل از آن در دانشگاه قزوین، حجم برنامه، تنوع و ...،  به دانشگاه علامه نمره 20 به اضافه دو به علاوه می‌دهم!


او افزود: امیدوارم این تجربه اول گامی باشد که دانشگاه علامه طباطبائی میزبانی سال‌های بعد این برنامه را بپذیرد. با صراحت می‌گویم بنیاد سعدی علاقه‌مند است تا زمانی که دانشگاه علامه توانایی دارد این دوره را در این دانشگاه برگزار کند. این تجربه اجرایی در کنار سابقه علمی ریشه‌دار دانشگاه هم در زمینه زبان و ادبیات فارسی و هم زبان‌شناسی و مسائل فرهنگی اجتماعی دارد، ریشه دارتر شده و همیشه در خدمت این دوره قرار بگیرد.


صحرایی در انتها خاطر نشان کرد: اهداف این دوره صدردصد برآورده شده و تمام فارسی‌آموزان این دوره گواهی پیشرفت دریافت خواهند کرد.


 

18:30 دکتر بجستانی در حاشیه مراسم: عملکرد دانشگاه علامه بدون تعارف بسیار خوب بود


ما خیلی خوشحالیم که برنامه را برگزار کردیم،  برنامه رضایت بخش بود. ما تمام توان دانشگاه را به کار گرفتیم تا این دوره آبرومندانه برگزار شود. در مجموع بازخورد فارسی‌آموزان حاکی از رضایت آنها است. عوامل اجرای بدون تنش و تعارضی کار خودشان را به نحو احسن انجام داد. به نظر من این دوره به اهداف پیش‌بینی شده رسیده است.


 

18:19 شروع مراسم با تلاوت قرآن و دکلمه به زبان فارسی


با تلاوتی چند از آیات قرآن کریم مراسم اختتامیه هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی  در دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی آغاز شد.


پس از آن سه تن از دانشجویان خارجی دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی، هم اکنون در حال اجرای دکلمه به زبان فارسی هستند.


متن خوانده شده توسط دو تن از دانشجویان خارجی که به زبان فارسی بود توسط یکی از دست اندرکاران دوره به زبان انگلیسی برای حضار قرائت شد.


در این لحظه سرود جمهوری اسلامی در حال اجرا در سالن است و حضار به احترام آن از جایگاه خود بلند شدند.



18:15 حضور مهمانان بنیاد سعدی


در این مراسم دبیرمقدم، معاون فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، دکتر حسینی معصوم، مدیر پژوهشی بنیاد سعدی، دکتر ساری مدیر شبکه آموزش، دکتر قهرمان سلیمانی، معاون پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز حضور دارند.



18:08 حضور دکتر سلیمی، حداد عادل و طه هاشمی


معاون پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اختتامیه 83 سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی  که در دانشکده مدیریت علامه طباطبائی در حال برگزاری است حاضر شد.


دکتر حداد عادل مشاور مقام معظم رهبری و رئیس بنیاد سعدی به همراه دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در اختتامیه هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی  که در دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی در حال برگزاری است حضور یافتند.


دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد نیز از این مهمانان این مراسم اختتامیه است که هم‌اکنون در دانشگاه علامه حاضر شد.


 



17:50 آغاز مراسم اختتامیه


مراسم اختتامیه هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت آغاز شد. این دوره توسط بنیاد سعدی و با همکاری و میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی از 12 مرداد ماه آغاز شده بود و امروز یکشنبه 7 شهریور با برگزاری اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.


شرکت کنندگان در هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی هم اکنون در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی حضور یافته تا رسما مراسم اختتامیه برگزار شود.


زبان آموزان از 41 کشور مختلف دنیا در حالی که از روزهای خوب و خوش این دوره به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی برای یکدیگر خاطره تعریف می کنند به فکر حضور دوباره در ایران هستند.



17:40 درباره مراسم


مراسم اختتامیه هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی در حال برگزاری است، این دوره توسط بنیاد سعدی و با همکاری و میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی از 12 مرداد ماه آغاز شده بود و امروز یکشنبه 7 شهریور با برگزاری اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.


به گزارش عطنا، در این مراسم حداد عادل رئیس بنیاد سعدی، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، طه هاشمی معاون فرهنگی دانشجوی دانشگاه آزاد و جمعی از مسئولان اجرایی برگزار می‌شود.


بیش از 200 زبان‌آموز خارجی از 41 کشور دنیا که دوره فارسی‌آموزی را می‌گذرانند در این مراسم حضور خواهند داشت که در پایان از بسیاری از آنها که دوره را با موفقیت سپری کرده‌اند تقدیر به عمل خواهد آمد.


از بخش‌های دیگر این مراسم می توان به سخنرانی معاون دانشجویی و مسئول اجرایی دوره، پخش مستند و فیلم کوتاه، گزارش عملکرد معاون آموزشی بنیاد سعدی، پخش فیلم همخوانی سرود «نوبهار دلنشین» توسط فارسی‌آموزان و اهدای جوایز اشاره کرد.


گفتنی است این مراسم که با پوشش خبری رسانه‌های برجسته ملی و بین‌المللی همراه است به صورت لحظه به لحظه از طریق سایت خبری عطنا مخابره خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار