۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ۱۵:۳۵
کد خبر: ۶۸۱۳۹
neshast dabiran kanoon farhangi (4)

معاون دانشجویی در جلسه هم‌اندیشی دبیران کانون‌های دانشگاه علامه طباطبائی گفت: در دوران مدیریت من موضوع کانون‌ها که با عزم راسخ به دنبال آن هستم، بخش زیادی از اهداف خود را پیش خواهد برد.


به گزارش عطنا، جلسه هم‌اندیشی دبیران کانون‌های دانشگاه علامه طباطبائی یکشنبه، ۱۷ بهمن با حضور معاون دانشجویی و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه در ساختمان این معاونت برگزار شد.


در این جلسه حسین سلیمی‌ بجستانی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه با ارائه مقدمه‌ای در خصوص نحوه آغاز فعالیت خود اظهار کرد: روزی که من قرار بود به معاونت فرهنگی بیایم، تردید داشتم. آقای دکتر سلیمی دلیل تردید من را پرسیدند و من به او گفتم، «جنس فعالیت دانشجویی از فرهنگی بسیار متفاوت است.»


سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ادامه داد: او به من گفت: با شناختی که از تو دارم می‌توانم بگو تو برای آنجا خوبی و حضورت در آنجا به تو انگیزه هم می‌دهد.


او خاطرنشان کرد: وقتی دلیل این جریان را از او جویا شدم گفت: من خود در این بخش فعالیت می‌کردم و می‌دانم جنس کار با دانشجو و حوزه انتزاعی دانشجویان کار هیجان‌انگیز و ثمربخش و منحصر‌به‌فردی است. اگر کانون‌ها و انجمن‌ها را دریابیم یک اتفاق خیلی خوب می‌افتد و شما هم از فعالیت‌های خودتان راضی می‌شوید.


وی ضمن تشکر از کارشناس کانون‌های فرهنگی-هنری دانشگاه برای برگزاری این نشست اظهار کرد: برگزاری این نشست را مدیون آقای کیایی هستم. او وقتی کاری را به دست می‌گیرد به صورت تمام و کمال انجام می‌دهد.


سلیمی بجستانی با یادی از دکتر ذکیانی و ملکی گفت: این خیلی بد است که ما زمانی که به جایگاهی می‌رسیم بد مدیران قبلی را بگوییم.


او با بیان اینکه اکنون شاهد رشد فعالیت‌های فرهنگی از آغاز تا به امروز هستیم، تصریح کرد: این موفقیت را مدیون جدا شدن بخش فرهنگی می‌دانم و باید بگویم با وجود همه موانع بسیار خوب پیش رفتید و در جشنواره رویش درخشیدید. اینکه شما انقدر خوب صحبت کردید و مطالب خود را گفتید نشان می‌دهد که شما بهترین‌ها هستید.


وی افزود: انواع کانون‌ها را وقتی جمع کنیم و در کنار هم بگذاریم یک پاسخ خیلی خوب می‌دهد و آن این است که انسان موجودی معنوی، روانی، اجتماعی و زیستی است که همه این موضوعات نیز در کانون‌ها وجود دارد.


سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه با بیان اینکه می‌خواهم تب کانون‌ها را بالا ببرم، گفت: در دوران مدیریت من موضوع کانون‌ها که با عزم راسخ به دنبال آن هستم، بخش زیادی از اهداف خود را پیش خواهد برد چون تشکل‌ها و انجمن‌ها وظایف متفاوتی دارند اما بعضی اوقات دیده می‌شود که تبی ایجاد می‌شود. من مطمئن هستم این اتفاق با کمک شما خواهد افتاد.


سلیمی بجستانی با تقدیر از آقای ملکی یادآور شد: جشنواره رویش دست‌آورد ایشان بود و همه شما در این زمینه موثر بودید.


او در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: یکی از باورهای جدی من این است که بعد از ما، شما جایگزین قشری مثل ما هستید و این فعالیت‌ها سرمایه‌گذاری در همین زمینه است، لذا اگر ناهماهنگی و کمبودی وجود دارد بخشی از آن به این دلیل است که مدیریت باید تلاش کند تا شما با مسائل کمتری مواجه باشید اما مشکلاتمان هم ریشه‌کن نخواهد شد.


وی با اشاره به تفاوت دانشجویانی که در کانون‌ها و انجمن‌ها فعالیت می‌کنند با افرادی که فقط مشغول تحصیل هستند، اذعان کرد: تاثیرگذاری اجتماعی شما تا پایان عمر چندین برابر بیشتر است زیرا شما نشان می‌دهید که یک حس و علاقه اجتماعی دارید و این بسیار ارزشمند است، بنابراین اگر صحبت‌هایی از این دست می‌کنیم به این جهت است که انسجامی به کار دهیم.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه تاکید کرد: من می‌خواهم تمام کارها از طریق آقای کیایی و در نهایت دکتر خورسندی انجام شود و بعد از آن به من برسد اما می‌خواهم بگویم پا عقب نمی‌کشیم.


سلیمی بجستانی در پاسخ به این پرسش که اگر کانون را بنویسیم و جلوی آن یک جای خالی بگذاریم، در آنجا چه خواهیم نوشت؟ پاسخ داد: فکر می‌کنم یک واژه مشترک در اینجا وجود دارد و آن واژه «گرم» است زیرا ما کانون سرد نمی‌خواهیم که در چنین شرایطی دوستان احساس کنند وقت آنها تلف شده است.


وی با اشاره به شرایط و مشکلات موجود اظهار کرد: همه ایده‌آل‌های من و دکتر سلیمی هم نمی‌تواند در این دانشگاه به بار بنشیند چون در دنیای حرف شما ارباب خودتان هستید اما در دنیای عمل دیگران شریک هستند و بعضا مغرض‌اند.


سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه با بیان اینکه همه ما دلواپس زندگی در ایران هستیم، افزود: چه مسائلی ما را دلواپس کرده است؟ فقر، محیط زیست، ایدز، اعتیاد، مسکن، ترافیک و مسائلی دیگر از موضوعات مهمی است که اگر هرکدام از آنها وجهه همت کانون‌های ما قرار گیرد و یک قدم و گفتمان ایجاد کند، ما شروع خوبی خواهیم داشت.


او در پایان سخنانش گفت: من می‌توانم به شما نوید دهم دوستانی که در معاونت هستند و حتی آقای دکتر سلیمی نگاه ویژه‌ای به این حوزه دارند اما آن مواردی که در قالب مشکل وجود دارد اگر به بی‌تدبیری ما بر می‌گردد سعی می‌کنیم آن را دریابیم و درمورد آنها تصمیم درست‌تری بگیریم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار