۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ۰۷:۰۰
کد خبر: ۶۷۶۵
عباس اسدي درخصوص اخبار مبتني بر وضعيت اقتصادي انگلستان و افزايش فقر و رکود اقتصادي در اين کشور گفت: در کجاي حقوق بشر آمده که بايد فردي به عنوان ملکه وجود داشته باشد و سلطنت نسل به نسل در يک خانواده بگردد و چرا هيچ وقت از مشکلات مالي در اين کشور سخن گفته نمي شود و هيچ اعتراض و انتقادي به ملکه صورت نمي گيرد؟ مگر آزادي بيان وجود ندارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: در واقع دولت انگلستان قصد دارد با گرفتن ماليات زياد از مردم وضعيت عمومي کشور را در فقر نگه دارد تا بتواند ذهن مردم را به سوال روزمره مشغول نگه دارد تا به راحتي بر مردم حکومت کند و سياست ها خود را دنبال کند و ذهن مردم به سمت مسائل سياسي متوجه نباشد.
گفتني است در اخبار اخيري که از خبرگزاري «رويترز» منتشر شد آمده بود: انتظار عمومي درمورد نرخ تورم در طي 12 ماه آينده به پايين ترين ميزان خود در 13 سال گذشته رسيده است.
طبق گزارش بانک مرکزي انگلستان در ماه فوريه انتظارات در مورد نرخ تورم به 1.9 درصد کاهش يافته است که پايين ترين ميزان از 2001 تلقي مي شود. اين درحالي است که پيش بيني انجام شده در ماه نوامبر 2.5 درصد را نشان مي داد.
اين گزارش با گزارش دولتي انگلستان در مورد کاهش قيمت مصرف کننده به پايين ترين ميزان خود از ابتداي ثبت آمار در ماه ژانويه همراه شده است. در اين ماه نرخ تورم به 0.3 درصد رسيده بود. اين درحالي است که پيش بيني مي شود اين رقم در ماه هاي آينده به منفي نيز برسد.

 

منبع: موج
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار