۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ۱۸:۲۰
کد خبر: ۶۷۲۷۷
tashyie atashneshan shahid pelasco a (12)


مراسم «آخرین وداع با شهدای آتش نشان» امروز  با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشگری و ده‌ها هزار نفر از اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی (ره) آغاز شد و پس از تشییع، پیکرهای شهدا راهی بهشت‌زهرا (س) شدند تا در خاک آرام گیرند.

به گزارش عطنا، خانواده‌های شهدای آتش‌نشان و اقشار مختلف مردم از سراسر کشور از ساعتی قبل از شروع مراسم در محل مصلای تهران حضور داشتند تا پس از تشییع، پیکر 13 شهید آتش‌نشان حادثه پلاسکو را برای خاکسپاری در قطعه 50 بهشت زهرا(س) بدرقه کنند و سه پیکر مقدس دیگرا را راهی دیار خود کردند تا در آنجا به خاک سپرده شوند.

اسامی شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو عبارتند از: فریدون علی‌تبار، محمد آقایی، محسن قدیانی، حسین حسین‌زاده، علیرضا سفی‌زاده، حسین سلطانی، رضا شفیعی، امیرحسین داداشی، مجتبی کوهی، علی مستوفی، ناصر مهرورز، حامد هوایی، علی امینی، محسن روحانی، رضا نظری و بهنام میرزاخانی.

به گزارش خبرنگار عطنا، این مراسم با لحظات ناب، بیان احساسات از طرف مردم و حواشی دیدنی بسیاری همراه بود. همچنین آتش‌نشانان ایستگاه‌های مختلف علاوه بر حضور گسترده در داخل شبستان، به احترام همقطاران شهید خود در محوطه مصلی، خبردار ایستاده‌ بودند.

ارگان‌های مختلف در این مراسم پابه‌پای مردم حضور به هم رسانده و همگام با مردم اقدام به عزاداری، توزیع پوستر و مداحی کردند. در کنار آن بسیار از مردم هم پوسترهای مناسبتی خود را همراه داشتند.

گفتنی است ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه(30 دی) دچار حریق شد و پس از حدود سه ساعت عملیات اطفای حریق، ساختمان به یکباره فروریخت.

پس از 9 روز تلاش امدادگران، پیکرهای 15 شهید آتش نشان از زیر آوار ساختمان خارج شد که با احتساب شهادت یک آتش نشان در بیمارستان شهید مطهری، 16 آتش نشان در حادثه پلاسکو به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. همچنین دراین حادثه 4 شهروند (کسبه و مالکان مجتمع تجاری پلاسکو) جان خود را از دست دادند.

همچنین  آیین بزرگداشت شهدای آتش نشان روز چهارشنبه 13 بهمن از ساعت 14 تا 16 در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار خواهد شد.

 

گزارش تصویری عطنا را با هم ‌می‌بینیم؛

عکس: محمد نظری- مهدیه درودیان و فاطمه شبانی-عطنا

 






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار