۲۲ آذر ۱۳۹۵ ۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۹۶۶۸
poster-edyz

نشست «ایدز؛ آنچه هست و نمی‌دانیم» توسط مؤسسه رحمان با همکاری معاونت پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی دوشنبه 29 آذر برگزار می‌شود.


به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی موسسه رحمان، نشست تخصصی «ایدز؛ آنچه هست و نمی‌دانیم» به منظور بررسی نقش نهادهای اجتماعی و اطلاع‌رسان در برابر ایدز برگزار می‌شود، ضمن آنکه آگاهی‌رسانی و انگ‌زدایی از ایدز با توجه به نقش رسانه‌ها، نهاد‌های پزشکی و سمن‌ها از محورهای اصلی این نشست خواهند بود.


ابراهیم اخلاصی جامعه‌شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی ریاست این پنل را بر عهده خواهد داشت؛ امید زمانی و زهرا واعظی به نمایندگی از جامعه پزشکی و فاطمه صالحی مددکار اجتماعی و فعال مدنی در این نشست سخنرانی خواهند کرد. همچنین دو نفر از اعضای گروه مادران سلامت که از مبتلایان به این بیماری هستند به بیان تجربیات خود خواهند پرداخت.


پس از آنکه موج ایدز در دهه گذشته کشور را فراگرفت، نهادهای پزشکی، سمن‌ها و رسانه‌های مختلف تلاش کردند آگاهی جامعه را نسبت به ابعاد مختلف این بیماری افزایش دهند با این وجود هنوز در جامعه نگاه درستی به این موضوع و مبتلایان به ایدز وجود ندارد به همین جهت نیاز است ابهاماتی که در رابطه با این بیماری و مبتلایان به آن وجود دارد برای جامعه رفع شود تا مبتلایان به ایدز بتوانند بدون ترس و نگرانی‌های جانبی به درمان و بهبود شرایط خود بپردازند.


این نشست به همت مؤسسه رحمان و معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی روز دوشنبه 29 آذر ساعت 13:30 در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی واقع در خیابان شریعتی، سه‌راه ضرابخانه خیابان شهید داوود گل نبی، سالن ارشاد برگزار خواهد شد.


poster-edyz1

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار