۱۸ آذر ۱۳۹۵ ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۷۹۲۵
nashriye-khat-e-sefid-03-724x1024

نشریه دانشجویی خط سفید که در زمینه موسیقی فعالیت می‌کند به سال چهارم انتشار خود رسید. به همین مناسبت سردبیر این نشریه در مصاحبه با عطنا از چند و چون آن گفت.


معصومه لشینی-عطنا؛ قصه انتشار نشریه‌ای دانشجویی که چهارسال توانست به انتشار خود ادامه دهد از آن‌جا شروع شد که عده‌ای از دانشجویان جای خالی نشریه‌ای در حوزه موسیقی را در دانشگاه خود احساس کردند و برای چاپ و انتشار نشریه‌ای تخصصی درباره موسیقی اقدام کردند.


نشریه با هدف آشنایی دانشجویان با موسیقی ایران و جهان، آموزش مقدماتی موسیقی و انعکاس اخبار موسیقایی دانشجویان دانشگاه علامه و دیگر اخبار مرتبط، چاپ می‌شود و عنوان «خط سفید» را یدک می‌کشد.


«وقتی به هر موزیک، ملودی و با آهنگی فکر می‌کنیم، خطی سفید در ذهن شکل می‌گیرد.» اولین سردبیر این نشریه، علت نام‌گذاری این گاهنامه را به «خط سفید» چنین توصیف کرده است.


امروز «گاهنامه تخصصی موسیقی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی» به سردبیری و مدیرمسئولی شکوفه صادقی، دانشجوی ترم 3 رشته ادبیات و زبان فارسی در چهارمین سالگرد تولد خود به شماره ششم رسیده است.


صادقی در گفت‌وگو با عطنا گفت: خط سفید حرکتی خودجوش بود که مهبد فدایی به عنوان سردبیر و علی منصوریان مدیرمسئول هر دو از دانشکده روان‌شناسی، سردمدار آن بودند؛ حرکتی که پس از گذشت 4 سال همچنان ادامه دارد.


او قیمت کنونی نشریه کانون موسیقی را که مبلغ 2000 تومان است در توان خرید دانشجویان می‌داند و با افزایشی خواندن روند فروش «خط سفید»، امیدوار به ادامه این رویه است.


سردبیر جوان معتقد است «خط سفید می‌خواهد نشان دهد با وجود اینکه کار کردن در زمینه موسیقی، به‌خصوص در دانشگاه با محدودیت‌هایی مواجه است، می‌توان در این حیطه فعالیت کرد».


بخش «فرکانس خبری» با پوشش اخبار روز موسیقی و بخش «نقد موسیقی» حاوی نقد و تحلیل آثار تازه منتشر شده و بررسی سبک‌های گوناگون موسیقی در این نشریه است.


«در ریتم تاریخ» با بررسی بافت‌شناسی موسیقی کلاسیک و سنتی و «هم‌کوک» با تحلیل مرزهای مشترک علم موسیقی با سایر علوم از دیگر بخش‌های این نشریه هستند.


«نت نوشت» که مختص آثار ارسالی دانشجویان است و «مترونوم» که با معرفی مشاهیر موسیقی، جشنواره‌ها، انواع سازها و سبک‌های موسیقی سنتی و کلاسیک حاوی مطالب آموزشی است، از بخش‌های محبوب دانشجویان هستند.


خط سفید توانسته است در نهمين جشنواره سراسرى نشريات دانشجويى كشور، رتبه سوم نشريات برتر هنرى، رتبه اول گرافيك و صفحه آرايى و رتبه سومى مقالات را به دست آورد و در چهارمين جشنواره نشريات دانشگاه علامه طباطبائى در بخش‌های طراحى و گرافيك، نشريات علمى و فرهنگى و مقالات مقام دوم را از آن خود کند.


عطنا این موفقیت را به فال نیک گرفته و به تحریریه نشریه «خط سفید» تبریک می‌گوید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار