۱۴ آذر ۱۳۹۵ ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۷۸۹۴
majma-roozname-negari-4

علی‌اصغر کیا با اشاره به اینکه اگر چه در برخی از بخش‌های روزنامه‌نگاری نمونه‌های خوبی داریم، گفت: معمولا 10 درصد از دانشجویان رشته روزنامه‌نگاری هر دوره موفق به حضور در فعالیت‌های عملی خبری و مقاطع بالاتر این رشته می‌شوند.


به گزارش عطنا، دکتر علی‌اصغر کیا در جمع دانشجویان رشته روزنامه‌نگاری دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی،درباره لزوم شناخت و رعایت چارچوب‌ها و قوانین حوزه رسانه‌ها و مطبوعات کشور بیان کرد: البته این پاسخ را در جواب یکی از دانشجویان رشته روزنامه‌نگاری گفتم که نگران بود با فعالیت در این رشته سرانجام کارش به زندان اوین ختم شود.


وی در ادامه با اشاره به اینکه در برخی از قوانین کشور در حوزه رسانه‌ها و مطبوعات نیاز به بازنگری داریم، افزود: البته باید زمینه‌ها را برای فعالیت آزادانه خبرنگار و روزنامه‌نگار فراهم کرد.


کیا با اشاره به وضعیت رشته روزنامه‌نگاری در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی گفت: به جرأت می‌توان گفت که این دانشکده تنها دارنده رشته کارشناسی‌ارشد روزنامه‌نگاری در میان دانشگاه‌های دولتی است.


وی اظهار کرد: هم‌اکنون در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد روزنامه‌نگاری در دانشکده علوم ارتباطات علامه، درس‌های مرتبط با روزنامه‌نگاری الکترونیک و رسانه‌های نوین نیز تدریس می‌شود.


مدیرگروه روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ضعف‌های ما در زمینه فعالیت‌های خبری، بخش بین‌الملل است، گفت: دلیل آن عدم تسلط روزنامه‌نگاران و خبرنگاران به زبان خارجی در حوزه عمومی و تخصصی است.


وی با اشاره به اینکه اگر چه در برخی از بخش‌های روزنامه‌نگاری نمونه‌های خوبی داریم، افزود: معمولا 10 درصد از دانشجویان رشته روزنامه‌نگاری هر دوره موفق به حضور در فعالیت‌های عملی خبری و مقاطع بالاتر این رشته می‌شوند.


کیا به برخی از موفقیت‌های دانشجویان فارغ‌التحصیل رشته روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبائی اشاره کرد و گفت: برخی از دانشجویان فارغ‌التحصیل در رشته روزنامه‌نگاری با حضور در شهرستان‌ها به فعالیت‌های خبری در قالب راه‌اندازی روزنامه و کانون‌های تبلیغاتی روی آورده‌اند و حتی در برخی از موارد تا 20 نفر را نیز مشغول به کار کرده‌اند.


عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، دانشجویان رشته روزنامه‌نگاری را به تلاش برای تحصیل و فعالیت‌های عملی توصیه و خاطرنشان کرد: امیدوارم در طی سال‌های آینده بتوانیم گرایش‌های مختلف رشته روزنامه‌نگاری در مقطع ارشد و دوره دکتری آن را در دانشکده علوم ارتباطات، ایجاد کنیم.


کیا آقا طاهری، دبیر انجمن سابق، ضمن قرائت اساس نامه، راجع به لزوم برگزاری مجمع عمومی و هم چنین فعالیت های دوره قبل انجمن توضیحاتی ارائه داد.


شبنم قبادی‌نیا، دبیر انجمن فعلی نیز ضمن دعوت از دانشجویان نو ورودی برای فعالیت در انجمن، از اعضای انجمن سابق تقدیر و لوح تقدیری را به دبیر انجمن قبلی تقدیم کرد.


گفتنی است دومین مجمع عمومی انجمن علمی روزنامه نگاری، در روز شنبه ۱۳ آذر ماه، از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۵ در سالن اجتماعات شهید همت دانشکده ارتباطات با حضور دکتر علی اصغر کیا و جمعی از دانشجویان این رشته برگزار شد.


با گزارش تصویری این نشست همراه باشید؛


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار