۲۸ آبان ۱۳۹۵ ۰۵:۰۳
کد خبر: ۵۶۶۰۲
no-voroodi-ertebatat-1

مدیر گروه دانشکده ارتباطات در این نشست به فقدان دانشجوی حرفه‌ای در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اشاره کرد و گفت: باید بین دانشجویان در مقاطع مختلف ظرفیت‌افزایی شود. علت فقدان دانشجوی حرفه‌ای را باید در کم‌کاری دانشجویان و سرگرم بودن به امور زندگی جست‌وجو کرد.


به گزارش عطنا، نشست گروه ارتباطات با دانشجویان نوورودی کارشناسی، ارشد و دکتری با موضوع تشکیل شبکه‌های ارتباطی بین استادان و دانشجویان برگزار شد.


هادی خانیکی مدیر گروه دانشکده ارتباطات در این نشست به نبود دانشجوی حرفه‌ای در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اشاره کرد و گفت: باید بین دانشجویان در مقاطع مختلف ظرفیت‌افزایی شود. علت فقدان دانشجوی حرفه‌ای را باید در کم‌کاری دانشجویان و سرگرم بودن به امور زندگی جست‌وجو کرد.


مدیر گروه ارتباطات افزود: در دانشکده ظرفیت‌هایی وجود دارد که متأسفانه دانشجویان از آن استفاده چندانی نمی‌کنند، امکاناتی مانند پژوهشکده‌ی ارتباطات، گروه‌های پژوهشی، انجمن‌های علمی و... از این دست امکانات است که مهجور واقع شده است.


خانیکی ادامه داد: دانشکده فضای خوبی دارد و از طرف دیگر، کم‌کم نقش، ارزش و جایگاه ارتباطات در کشور در حال تثبیت شدن است. برای بهبود فضای موجود نیز دانشجویان مقاطع مختلف می‌توانند با خلق فرصت، شبکه‌هایی درست کنند که با هم در ارتباط باشند و به ظرفیت‌های دانشکده فعلیت بدهند.


حمیدرضا دهکردی عضو هیئت علمی دانشکده ارتباطات در این نشست گفت: ارزش و اعتبار هر مکانی به آدم‌هایی است که در آنجا هستند. اگر شما دانشجویان تنها یک دهم از کارهای دکتر خانیکی را انجام بدهید مطمئنأ فردی موفق خواهید بود.


پدرام الوندی دانشجوی دکتری حاضر در این جلسه نیز گفت‌: ساعت کاری دانشکده تا هفت و نیم است و بعد از آن درها قفل می‌شود و ساختار دانشکده طوری است که تا قبل از هفت و نیم باید بیرون از محوطه‌ دانشکده بود. یکی از مشکلات دانشکده این است که فضای عمومی و جای مناسبی برای بحث و گفت‌وگو ندارد.


سعید عزیزی دانشجوی دکتری هم تاکید کرد: در ابتدا ما باید بتوانیم میان دو نقطه تفاوت و تمایز قائل بشویم یکی بینش و دیگری دانش. قبل از هر کاری ما نیاز به اطلاعات و مطالعه زیاد و بی‌وقفه داریم.


بخشنده دانشجوی ارشد ارتباطات نیز خطاب به دانشجویان گفت: قدر و ارزش جایگاهی را که الان دارید، بدانید؛ زیرا بر این صندلی که نشسته‌اید خیلی از دانشجوهای دیگر آرزو و حسرت آن را داشته‌اند که بنا به هر دلیلی نتواسته‌اند.


او افزود: نگاه ما به واحدهای درسی نباید تنها برای پاس آن کردن باشد، بلکه دغدغه‌مان تنها مسائل جامعه باشد و ما باید به دنبال رفع آن باشیم.


زرین زردار، پژوهشگر ارتباطات علم در خصوص دایر کردن جلسه‌های میان دانشجویان ارشد و دکتری گفت: دایر کردن این جلسه‌ها برای بازخوانی کارهای که انجام داده‌اند یا در ذهن دارند می‌تواند بسیار مفید باشد. در این جلسات هم ایده‌ها تکمیل‌تر و پخته‌تر می‌شوند و هم فضای صمیمانه‌ای میان دانشجویان ایجاد می‌شود که درمورد طرح‌های مطرح شده با هم گفت‌وگو کنند و در نتیجه‌ افراد به نقاط ضعف و مثبت خود بیشتر پی ‌می‌برند و ارتباط دانشجویان هم با هم تقویت می‌شود.


سپیده شجاعی دانشجوی کارشناسی ارشد در انتهای جلسه اظهار داشت: روزهای اول ورودم به مقطع کارشناسی ارشد تصور می‌کردم که مقطع ارشد با کارشناسی تفاوت‌های اساسی دارد ولی بر عکس تکرار همان رویه‌های کارشناسی است که طی شده است.


او افزود: مسئله صنفی مسئله‌ا‌ی جدی است و همانطور که کلاس‌ها دارای تایم مشخصی هستند مسئله صنفی هم باید دارای تایم مشخصی باشد.


شجاعی در انتها به مشکلات و کمبودهایی که در سیتسم آموزشی دانشکده و کتابخانه وجود دارد اشاره کرد و گفت: نبود برنامه‌ریزی دقیق در انتخاب واحد باعث می‌شود اکثر کلاسها بصورت نامنظم در زمان‌های پراکنده ارائه شود. مشکل دیگر، زمان محدود استفاده از کتابخانه و فقدان کتاب‌های مفید و لازم در کتابخانه است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار