۰۷ اسفند ۱۳۹۳ ۰۲:۰۱
کد خبر: ۵۵۰۲
nikkhah

به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی، دکتر عبدالرحیم نیکخواه رییس این واحد در جمع اعضای هیات مدیره مرکز خدمات تخصصی بین المللی ایران شناسی با بیان این مطلب افزود: شناسایی و معرفی داشته های فرهنگی ایران، زیر بنای محکمی برای بقا و دوام پایه های سیاسی و فرهنگی کشور خواهد بود.


وی در این خصوص با اشاره به نکته ای از لویی استروس قوم شناس و انسان‌شناس فرانسوی که معتقد است گشودگی فرهنگی و جذب ایده های خارجی باید در قالب فرهنگ خودی انجام شود، بر تعاملات فرهنگی با تکیه بر فرهنگ سازی و همسان سازی آنچه ره‌آورد این ارتباطات است با مقتضیات فرهنگی پذیرنده تاکید کرد.


نیکخواه تصریح کرد: اتکا به اشتراکات و قرابت های فرهنگی بین اقوام و ملت ها موجبات رشد و تعالی پیوندهای بین دولت‌ها را سبب می شود و چه بسا مسائل و مشکلات سیاسی و اقتصادی که از این رهگذر مرتفع گردد.


وی ضمن اشاره به برگزاری دهمین دوره دانش افزایی و مطالعات ایران پژوهی که چندی پیش با همکاری مرکز توسعه همکاری های علمی - دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مرکز بین المللی ایران شناسی جهاد دانشگاهی واحد علامه در این راستا انجام شد، آمادگی این واحد را برای پذیرش و اجرای چنین طرح هایی اعلام کرد.


دکتر نیکخواه اظهار داشت: جهاد بر خود فرض می داند تا با همکاری سازمان ها و نهادهای مرتبط با حوزه فرهنگ و دانش، گامی موثر در این خصوص بردارد تا از مسیر دیپلماسی فرهنگی و علمی، بسیاری از مسایل پیچیده و مناسبات سیاسی و اقتصادی موجود بین دولت ها با جمهوری اسلامی ایران را راهگشا باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار