۱۶ آبان ۱۳۹۵ ۱۱:۱۲
کد خبر: ۵۴۸۴۴
zahedi (1)

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی با تأکید بر آنکه باید وضعیت کشور درباره شادابی و نشاط و غم و اندوه بررسی شود گفت: نتیجه گیری در خصوص وضعیت کشور از لحاظ شادابی و نشاط و همچنین غم و اندوه نیازمند یک تحقیق جامع علمی، دقیق و کارشناسانه است.


به گزارش عطنا، محمد زاهدی اصل، مددکار اجتماعی و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ادعای رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران اظهار کرد: وقتی افراد اقدام به انتشار آمار و ارقام بدون سند می‌کنند و به ویژه در این میان کشورمان را با کشوری همچون عراق مقایسه کرده و مدعی می‌شوند که پس از عراق دومین کشور غم زده دنیا هستیم، موجب تخریب اذهان عمومی و ایجاد دل‌مشغولی در جامعه می‌شوند.


وی ادامه داد: زمانی من به عنوان زاهدی اصل و استاد دانشگاه صحبت می‌کنم و حتی اگر به اشتباه هم مسئله‌ای را بیان کنم ایراد به شخص بنده بر می‌گردد اما وقتی که به عنوان نماینده یک نهاد رسمی صحبت می‌کنم برای مثال بنده به عنوان رئیس انجمن علمی رفاه اجتماعی ایران و یا مدیر گروه مددکاری اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی حرفی را به زبان می‌آورم که این اظهار نظر به تمامی آن پوزیسیون‌ها و نهادها بر می‌شود و به همین دلیل موجب حساسیت بیشتری خواهد شد.


این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: بعضی ادعاها در جامعه مشکل آفرین هستند؛ این در حالیست که همچون تمام کشورهای دنیا، ایران نیز دارای مشکلات خاص خود است.


این مددکار اجتماعی تصریح کرد: کشور ما از لحاظ شاخص‌های شادابی و نشاط و همچنین غم و اندوه یکدست نیست و ممکن است این شاخص‌ها در استان‌هایی همچون تهران، رشت، کرمانشاه، خوزستان و ... کاملا متفاوت باشد و می‌توانیم با انجام یک تحقیق جامع علمی میانگین کشور را در این حوزه مشخص کنیم و سپس به داوری در این خصوص بنشینیم.


وی تأکید کرد: طرح مسئله و بیان مسئله بسیار مهم است اما در علم مددکاری اجتماعی تاکید می‌شود که بیان مسئله باید به درستی مطرح شود و همچنین همراه با سند، مدرک و تحلیل کارشناسانه باشد و علاوه بر آن منتهی به راهکار بوده و در جهت رسیدن به نقطه مطلوب ما را یاری کند. انتظار ما این است که همکاران عزیزمان که در این حوزه اظهار نظر می‌کنند به این نکات توجه داشته باشند زیرا ما نباید مردم کشور را مأیوس و ناامید کنیم.


این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه ضمن بیان آنکه شادی و غم دو وجهه اجتناب ناپذیر زندگی هستند، اظهار کرد: لازم است فضای شادابی و نشاط بیشتری برای جوانانمان فراهم کنیم و در این میان لازم است نحوه استفاده صحیح از شادی را نیز آموزش دهیم تا شادابی جنبه منفی و ضد ارزشی پیدا نکند و حال باید پرسید که برای مثال صدا و سیما به عنوان یک نهاد فراگیر اجتماعی در برنامه‌های خود چقدر در این امرتأثیر دارد؟


زاهدی اصل ادامه داد: هر چند شادابی و غمگینی دو امر اجتناب‌ناپذیر زندگی هستند اما هر دو دارای حد متعارفی هستند که با ارائه راهکارهایی باید آنها را هدایت کرد تا مردم بتوانند از زندگی خود لذت ببرند.


وی افزود: جوان‌ها به تفریح، شادابی و نشاط نیاز دارند و باید این مسائل را به رسمیت بشناسیم و با ارائه آموزش‌های صحیح فضای آن را در کشور فراهم کنیم تا جوان حد و حدود شادی و غمگینی خود را بداند و بشناسد.


زاهدی اصل در پایان گفت: نباید جامعه خود را با کشوری همچون عراق مقایسه کنیم و در غم‌زدگی، بدبختی و فلاکت خود را در کنار چنین کشوری قرار دهیم زیرا این مسئله برازنده جامعه ایرانی و کشور نیست و نمی‌توان چنین وضعیتی را برای کشور ترسیم کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار