۲۸ مرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۵۷
کد خبر: ۴۷۱۹۸

vazir olum farhadi


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از الزام مراکز دانشگاهی و آموزشی تحت نظر این وزارتخانه برای خرید تجهیزات و ملزومات موردنیاز خود از تولیدات داخلی خبر داد.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا ، دکتر محمد فرهادی در حاشیه بازدید از نمایشگاه فرهنگی و اقتصادی لرستان در جمع خبرنگاران گفت: وزارت علوم در راستای حمایت از تولید داخل برنامه‌های گسترده‌ای دارد. مراکز دانشگاهی و آموزشی تحت نظر این وزارت‌خانه برای خرید تجهیزات و ملزومات موردنیاز خود از تولیدات داخلی ملزم هستند و این عمده‌ترین برنامه‌ای است که دنبال می‌کنیم.


 فرهادی تصریح کرد: سال گذشته قراردادی به ارزش بیش از 44 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات داخلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با تولیدکنندگان داخلی منعقد شده است.


 وزیر علوم همچنین با بیان اینکه وزارتخانه در نظر دارد از تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان داخل و خارج از پارک‌های علم و فناوری کشور به طرق مختلف حمایت کند، تأکید کرد: توسعه فرصت‌های عرضه تولیدات داخلی درگرو تبلیغ تولیدات است. تولیدکنندگان باید با استفاده از ابزارهای گوناگونی نظیر شناسایی محصولات و بازاریابی آن‌ها در بازارهای هدف به توسعه فروش تولیدات خود کمک کنند که در این راستا وزارت علوم حمایت‌های لازم را از تولیدکنندگان انجام می‌دهد.


وزیر علوم گفت: در صورتی که بستر و امکانات لازم از لحاظ نیروی انسانی در دانشگاه لرستان فراهم باشد، «پژوهشکده سنگ» راه‌اندازی خواهد شد.


محمد فرهادی همچنین در پاسخ به سوال ایسنا، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های آمایش آموزش عالی باید دانشگاه‌ها در راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی، مقاطع تحصیلی و واحد آموزشی (پژوهشکده و آموزشکده) بستر لازم و امکانات مورد نیاز منطقه از لحاظ نیروی انسانی را فراهم سازند. راه‌اندازی پژوهشکده سنگ نیز باید در چارچوب برنامه‌های راهبردی توسعه دانشگاه لرستان قرار گیرد، تا بتوانیم آن را در شورای گسترش مطرح کنیم.


وزیر علوم یادآور شد: همچنین  توسعه مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌های علوم انسانی و زیرمجموعه علوم اجتماعی نظیر جامعه شناسی مردم شناسی و انسان شناسی باید در چارچوب برنامه‌های راهبردی دانشگاه لرستان قرار گیرد و چنانچه ایجاد این رشته‌ها نیاز منطقه باشد و دانشگاه نیز اعلام نیاز کند، همچنین از لحاظ آمایشی مورد تایید قرار گیرند قطعا پس از بررسی در استان راه‌اندازی خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار