۲۸ مرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۱۴
کد خبر: ۴۷۲۱۰

marketing-research-danesh bonyan


معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تربت حیدریه با اشاره به مشکلات پیش روی دانشگاه‌ها در زمینه پژوهش گفت: با توجه به اینکه بسیاری از دانشگاه‌ها خارج از مراکز استان‌ها قرار دارند، یکی از مهم‌ترین مشکلات این دانشگاه‌ها عدم مراجعه نهادهای مختلف جهت واگذاری اجرای پروژه‌های پژوهشی است.


به گزارش عطنا، دکتر مسعود علی‌پناه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دانشگاه تربت‌حیدریه در مرکز استان قرار ندارد، از این رو بزرگترین مشکل پیش‌رو عدم مراجعه و درخواست سازمان‌ها و نهادها به این دانشگاه برای انجام طرح‌های پژوهشی است.


وی افزود: سعی بر این است که طرح‌های پژوهشی در راستای برطرف کردن نیازهای منطقه باشد و تا به حال با مراجعه دانشگاه به نهادها، با سازمان‌هایی مانند محیط‌ زیست و جهاد کشاورزی همکاری داشته‌ایم.


معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تربت حیدریه با اشاره به جوان بودن این دانشگاه تصریح کرد: تا به حال هیچ‌یک از طرح‌های پژوهشی این دانشگاه به مرحله تجاری‌سازی نرسیده‌اند و طرح‌هایی که ظرفیت خوبی برای تولید و تجاری‌سازی دارند، به مراکز رشد هدایت داده شده‌اند.


علی پناه از اجرای 6 طرح پژوهشی برون‌دانشگاهی این دانشگاه در سال 94 خبر داد و گفت: با توجه به پتانسیل منطقه در تولید گیاهان دارویی موضوع بیشتر این طرح‌ها رفع مشکلات تولید زعفران بوده و پس از پیشنهاد به بخش گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تصویب از سوی آنان این پروژه‌ها انجام شده است.


وی سهم پژوهش را در سال 94 از کل بودجه این دانشگاه 12 درصد عنوان کرد و گفت: این مبلغ معادل 800 میلیون تومان است و با توجه به سوابق پژوهشی پژوهشگران مانند چاپ مقاله و گزارش طرح در سه سال گذشته برای انجام طرح‌های پژوهشی مانند شرکت در همایش‌های داخلی و خارجی و شرکت در کارگاه‌های تخصصی به آن‌ها اعتبار پژوهشی داده می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار