۲۸ مرداد ۱۳۹۵ ۰۱:۳۲
کد خبر: ۴۷۱۶۸
shahre ketab (20)

در ادامه برنامه‌های فرهنگی دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی، کاروان فارسی‌آموزان خارجی، از سازمان جغرافیایی کشور بازدید کردند. همچنین بازدید از فروشگاه مرکزی شهر کتاب، از دیگر بخش‌های این برنامه بود.


بیش از 200 نفر از فارسی‌آموزان خارجی با حضور در سینمای سه بعدی سازمان جغرافیایی کشور به تماشای مستند حیات وحش نشستند. در بخش دیگری از این برنامه، دانشجویان به تماشای ستارگان، سیارات منظومه شمسی و صورت‌های فلکی پرداختند.


الیا، دانشجویی که از کشور ارمنستان به ایران آمده در گفت‌وگو با خبرنگار عطنا گفت: بازدید از این مجموعه برایم لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی است. من تماشای ستارگان را بسیار دوست دارم. از میان ستارگان تنها صورت فلکی دب اکبر و دب اصغر را می‌شناسم.


جیمز یکی دیگر از فارسی‌آموزان حاضر در این اردو اظهار داشت: تماشای ستارگان آن هم در آسمان‌نمای تهران لذت دیگری داشت. او که از کشور انگلستان به ایران آمده با شوخ طبعی ادامه داد: البته کمی خواب‌آور بود. باید بگویم آرامش حاکم بر فضا چنان دوست‌داشتنی بود که تمام خستگی‌هایم را از بدنم بیرون آورد.


نیما دانشجوی دیگری که از کشور فرانسه در این دوره حضور دارد با تبسم ادامه داد: تماشای مستند حیات وحش آن هم در سینمای سه بعدی هیجان انگیز بود اما متوجه نشدم مستند حیات وحش چه ارتباطی به سازمان جغرافیایی دارد! انتظار تماشای یک مستند نجومی را داشتم که از طریق آن بتوانم کهکشان‌ راه شیری را از نزدیک ببینم.


سازمان جغرافیایی کشور یکی از سازمان‌های وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که به‌منظور دست‌یابی سریع و دقیق به اطلاعات جغرافیایی کشور بنیان‌گذاری شده است. این سازمان در سال ۱۳۳۰ با تشکیل شعبه نقشه‌برداری و نقشه‌کشی تاسیس شد و به تهیه نقشه‌های پوششی و فعالیت‌های نقشه‌برداری و جغرافیایی می‌پردازد.


این برنامه فرهنگی از هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی، با بازدید از بزرگ‌ترین شهر کتاب تهران واقع در خیابان شریعتی به پایان رسید. فارسی‌آموزان با حضور در آنجا، ضمن خرید کتاب‌هایی چون دیوان حافظ و مثنوی معنوی به تهیه عکس‌های یادگاری پرداختند.


شایان ذکر است هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی توسط بنیاد سعدی و دانشگاه علامه طباطبائی، از تاریخ ۱۲ مرداد تا ۸ شهریور سال جاری، با حضور بیش از ۲۰۰ فارسی‌آموز از ۴۱ کشور جهان در حال برگزاری است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار